شناسهٔ خبر: 26840 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دویست و هجدهمین گفتمان هنر و معماری

تحلیل تناسبات معماری ایرانی در انجمن مفاخر معماری ایران

پوستر دویست و هجدهمین گفتمان هنر و معماری با تحلیل تناسبات در معماری و سخنرانی مولف و مترجم کتاب در موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دویست و هجدهمین گفتمان هنر و معماری که به همت انجمن مفاخر معماری ایران تدارک دیده شده به بررسی و تحلیل کتاب تناسبات در معماری ایران اختصاص دارد که مولف و مترجم کتاب سیاوش تیموری عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری ایران در مورد آن به گفتگو با معماران و علاقمندان خواهد پرداخت.

این برنامه روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه در موزه امام علی (ع) و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود و حضور علاقمندان به معماری در این نشست آزاد است.

گفتنی است کتاب تناسبات در معماری نوشته و تالیف دکتر سیاوش تیموری در ۴ بخشِ تناسبات، سیستم های تناسباتی، تناسبات در معماری ژاپن و تناسبات در معماری ایرانی است.

همچنین نشست‌ چهاردهم انجمن مفاخر معماری ایران به رونمایی از آکادمی معماری کودکان و نوجوانان با گفتگوی شیوا مهنام، رویا رنجبری، سیدکاظم سیدمراد، کارلین عیشو نژادیان، مجید طهرانیان و محمدمهدی محمودی اختصاص داشت. در نشست دویست و سیزدهم خانه گفتمان شهر و معماری که نشست دهم از سلسله برنامه‌های یکصد معمار، یکصد انتخاب بود نیز محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران حضور داشت و در آن جلسه نیز هشت طرحِ مجموعه مسکونی ولنجک اثر مهوش عالمی، مجتمع فرهنگی ورزشی ونک اثر شهریار ایزدی و اسماعیل طلایی، ایل‌خانه اثر نشید نبیان و رامبد ایلخانی، ساختمان همایش‌های صدا و سیما اثر عبدالعزیز فرمانفرماییان، مجموع ورزشی آزادی اثر عبدالعزیز فرمانفرماییان، ساختمان اداری خیابان خالد اسلامبولی اثر شامل محمدزاده و بانک ملی ایران شعبه فردوسی اثر محسن فروغی از آثار برگزیده این نشست معرفی شدند./

نظر شما