به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه آهن از آعاز عملیات نصب سامانه پایش دائم سوزن برای اولین بار در ورودی ایستگاه یاتری خبر داد و گفت: این اقدام با حضور تیم پایش دانشگاه علم و صنعت ایران با مدیریت دكتر عطایی و ادارات كل ستادی ایمنی و نظارت بر شبكه ، سیر و حركت، ارتباطات و علائم الكتریكی و اداره كل شماشرق (۱) روزگذشته آغاز و اجرای این عملیات طی دو روز از تاریخ روز جاری پیشبینی شده است .
وی افزود: در پایش سوزن سعی برآن است كه سامانه توانایی اندازهگیری بررسی سلامت و ارتعاش سوزن در حین حركت قطار و تعیین سرعت مناسب حداكثر سیر؛ بررسی ارتعاش تكه مركزی و پایش ارتعاش آن كه نمایشگر سلامت یا مشكل در تیغه جهت دهنده آن، نصب سنسور بر روی بازوی عملگر ماشین سوزن و اندازهگیری نیروی عملگر ماشین سوزن و همچنین نصب سنسور بر روی ریلهای ثابت و پایش نیروی طولی ریل عمدتا به دلیل تنشهای حرارتی، نصب سنسور wim در ابتدای سوزن و اندازه گیری بارمحوری، اندازه گیری سرعت عبوری و همچنین اندازه گیری حرارت را داشته باشد.
محمدزاده با اشاره به اینكه فرآیند پایش سوزن در وجوه مختلفی از جمله نت و ایمنی بسیار مهم و مؤثر است اظهار امیدواری كرد تا با پیگیری هایی كه در دست انجام است، تمام موارد فوق الذكر در برنامه زمانبندی در نظرگرفته شده محقق شود.
نظر شما