شناسهٔ خبر: 27055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقبلی خبر داد:

احداث پنج بیمارستان در فارس/ برنامه‌ریزی برای ساخت کتابخانه کامفیروز

خداداد مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: پنج بیمارستان با مجموع زیربنای ۱۲۳ هزار و ۹۷۸ متر مربع درشهرستان‌های مختلف فارس درحال احداث است.

خداداد مقبلی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پنج بیمارستان با مجموع زیربنای ۱۲۳ هزار و ۹۷۸ متر مربع دراستان فارس درحال احداث است، عنوان کرد: با افتتاح آنها ۱۱۹۶ تختخواب به فضای بیمارستانی استان افزوده می‌شود.

مقبلی اعتبار موردنیاز برای تکمیل این بیمارستان‌ها را درمجموع ۳۹۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب این پروژه‌ها درسال ۹۴ درمجموع ۴۶۶  میلیارد و سال جاری نیز ۵۱۴ میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس زیربنای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آموزشی فسا را ۱۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: ساخت این بیمارستان تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت کرده و برای تکمیل آن به ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کازرون با زیربنای ۱۶ هزار و ۳۷۸ متر مربع ۱۶ درصد پیشرفت کرده است، گفت: امسال ۹۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و برای تکمیل آن به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

مقبلی همچنین به پیشرفت ۴۶ درصدی ساخت بیمارستان ۲۷۳ تختخوابی آموزشی جهرم اشاره کرد و افزود: زیربنای این بیمارستان ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است و برای تکمیل آن به ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیازداریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس زیربنای بیمارستان درحال احداث ۲۵۰ تختخوابی آموزشی اعصاب و روان شیراز را ۳۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: ساخت این بیمارستان ۳۲ درصد پیشرفت کرده و برای اتمام پروژه به ۱۰۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیازداریم.

وی همچنین عنوان کرد: بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی آموزشی خاتم‌الانبیا با زیربنای ۳۳ هزار و ۹۷۸ متر مربع درشیراز درحال ساخت است. این پروژه تاکنون ۳۵ درصد رشد کرده و برای اتمام آن به ۱۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیازداریم.

مقبلی با بیان اینکه مجتمع‌های اداری شهرستان‌های رستم، سروستان، کوار، خرامه و پاسارگاد با مجموع زیربنای ۲۱ هزار و ۲۹۰ متر مربع درحال احداث است، گفت: ساخت کتابخانه عمومی درقیروکارزین، استهبان، سیوند،‌ فسا و فیروزآباد درحال انجام است و به زودی عملیات احداث کتابخانه کامفیروز با زیربنای ۷۶۸ متر مربع شروع می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: درمرکز استان چندین پروژه دردست انجام است که احداث ساختمان امور مالیاتی، مجتمع نخبگان فارس، فاز دوم طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)، ساختمان مدیریت بحران استانداری و ساختمان چندمنظوره مدیریت بحران حسینی الهاشمی را شامل می‌شود. همچنین احداث ساختمان بیمه سلامت مرودشت و اقلید به ترتیب ۸۰ و ۲۵ درصد پیشرفت کرده است.

نظر شما