شناسهٔ خبر: 2710 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تهیه مقدمات تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن در تمامی بانک‌ها

وزیر راه وشهرسازی  در گفت و گو با خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از تهیه مقدمات لازم برای صدور مجوز تاسیس صندوق پس‌انداز مسکن در تمام بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران با بیان این‌که بانک مرکزی به دنبال صدور مجوز تاسیس صندوق پس انداز مسکن در تمام بانک‌هاست افزود: این صندوق در حال حاضر به صورت حساب ویژه پس‌انداز مطرح شده و بانک مسکن برنامه‌هایی را در این زمینه دارد که جزئیات آن را به تدریج اعلام می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بانک مرکزی به دنبال این است که اجازه تاسیس صندوق پس انداز مسکن را در همه بانک‌ها صادر کند؛ طرحی که اجرایی کردن آن نیازمند بررسی در شورای پول و اعتبار است.

وی درباره گفته مدیرعامل بانک مسکن مبنی بر این‌که پرداخت تسهیلات خرید مسکن باید تنها توسط این بانک صورت گیرد، توضیح داد: تصور نمی‌کنم که اظهارات مدیرعامل این بانک به این نحو بوده باشد بلکه بانک مسکن در حال گسترش و توسعه صندوق پس‌انداز مسکن و ساختمان است.

آخوندی با بیان این‌که در هر هفته حدود ۹ هزار واحد مسکن مهر به صورت اقساطی به فروش می‌رسد گفت: افزایش ۱۲ میلیونی تومانی مسکن مهر مربوط به تعهدات قبلی است و ربطی به این دولت ندارد. همچنین نیازمند ساخت سالانه ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور هستیم. دولت در حوزه روستایی پرداخت سالانه ۲۰۰ هزار فقره وام مسکن روستایی را تصویب کرد و در حوزه شهری هم سالانه ۳۰۰ هزار تسهیلات در بافت فرسوده تامین می‌شود./

نظر شما