شناسهٔ خبر: 27104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در بندر نوشهر توسط سازمان بنادر

افتتاح معاون سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در بندر نوشهر توسط سازمان بنادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، نورالدین علی آبادی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی روز دوشنبه هشتم شهریور ماه در مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت : پروژه‌های سرمایه گذاری و عمرانی که امروز به بهره ‌برداری می‌رسند با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر نوشهر در نظر گرفته است و برنامه ما این است که با مشارکت بخش خصوصی در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در بندر نوشهر سرمایه گذاری طی سال های آینده صورت بگیرد .

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت بندر با سابقه نوشهر، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بندر نوشهر در کریدور شمال - جنوب و افزایش سهم این بندر در جابجایی کالا در دریای خزر تاکید کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، حفظ حریم دریاها را از دیگر وظایف حاکمیتی سازمان بر شمرد و عنوان کرد: با مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این زمینه ، مسئولیت ما بیشتر شده است و ما در حفظ حریم دریا که متعلق به عموم مردم است جدی هستیم .

در ابتدای این مراسم سیاوش رضوانی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر پرداخت.

وی با بیان اینکه بندر نوشهر سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری پنج میلیون تن کالا را دارد عنوان کرد: در صورت احداث راه دسترسی و تأمین اراضی پشتیبانی مورد نیاز جهش خوبی در روند فعالیت های جاری بندر صورت خواهد گرفت .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بندر نوشهر طی سال های اخیر را نشان دهند جذابیت بسیار بالای این بندر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری که در بندر نوشهر در هفته دولت امسال مورد افتتاح قرار گرفته ‌اند عنوان کرد: برای احداث مخازن سوخت و روغن نباتی مذاکرات خوبی صورت گرفته و در آینده نزدیک قرارداد دو پروژه سرمایه گذاری در این زمینه امضا می‌شود.

در ادامه فرماندار شهرستان نوشهر ضمن قدردانی از زحمات انجام شده در به ثمر رسیدن پروژه ‌های عمرانی در بندر نوشهر ابراز امیدواری کرد از ظرفیت‌های بالقوه بندر نوشهر بهره برداری مطلوب صورت گیرد.

وی از آمادگی تمامی دستگاههای شهرستانی برای رفع مشکلات فرا روی بندر نوشهر بویژه در زمینه احداث راه دسترسی خبر داد و گفت:همه مسئولان برای تحقق اقدامات زیر بنایی و توسعه همه جانبه بندر نوشهر همدل هستند.

وی رسیدن بندر نوشهر به جایگاه اصلی اش در تجارت جهانی را مهمترین خواسته مردم منطقه عنوان کرد و خواستار حمایت همه جانبه مسئولان ذیربط برای رونق روز افزون بندر نوشهر شد .

نظر شما