شناسهٔ خبر: 27169 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شرق خبر داد

نصب سامانه حفاظت اتوماتیک قطار در ایستگاه‌های راه آهن شرق

قطار مدیر کل راه آهن شرق گفت: با هدف ارتقای ایمنی سامانه حفاظت اتوماتیک قطار(ATC) در ایستگاه‌های راه آهن شرق نصب و اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی، مدیر کل راه‌آهن شرق گفت: همزمان با آغاز هفته دولت و با هدف ارتقای ایمن سیر قطارها و افزایش ظرفیت خطوط ریلی عملیات اجرای نصب سامانه حفاظت اتوماتیک قطار در ایستگاه های حوزه استحفاظی این اداره کل آغاز شد.

وی با اشاره به تکنولوژی بومی این سامانه عنوان کرد: کلیه مراحل ساخت و اجرای این سامانه توسط متخصصان داخلی و بصورت کاملا بومی انجام شده است.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: سامانه حفاظت اتوماتیک قطار که به اختصار(ATC) نامیده می‌شود در واقع پلیس راه آهن برای لکوموتیوران است که با هدف ارتقای ایمنی سیر قطار، کاهش ضریب خطای نیروی انسانی و در نهایت افزایش ظرفیت خط طراحی شده است.

وی ادامه داد: این سامانه ابزاری برای کنترل عملکرد لکوموتیوران است به نحوی که در صورت عبور از نمای چراغ قرمز با اخطار و در نهایت توقف قطار به صورت خودکار عمل می‌کند.

اقبالی گفت: با اجرای کامل این پروژه در آینده نزدیک امکان اعزام بیش از یک قطار بین دو ایستگاه فراهم خواهد شد که این امر منجر به کاهش ترافیک ریلی و توقف قطار ها و افزایش ظرفیت خط خواهد شد.

خبر دیگر اینکه در راستای کمک به محیط زیست با حذف کاغذهای حاوی شماره تلفن و همچنین افزایش سرعت عمل و بهره وری هرچه بیشتر و بهتر در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، نرم افزار ۱۱۸ اداره کل راه آهن شرق  توسط علی هادیان مقدم کارشناس ارتباطات این اداره کل طراحی و ساخته شد.

بانک اطلاعاتی این نرم افزار شامل شماره تلفن‌های ادارات، گروه‌ها و واحدها، ایستگاه‌های اداره کل، پلیس راه آهن شرق، نمایندگی رجاشرق، NTC  سایر مناطق و همچنین ادارات ستادی است.

در این نرم‌افزار از چارت سازمانی اداره کل استفاده شده است که باعث آشنایی بیشتر کارکنان با چارت و همچنین دسترسی سریع به شماره تلفن ها و کاهش حجم ترافیک مرکز تلفن منطقه می‌شود.

این نرم افزار در دو نسخه تحت ویندوز و اندروید ساخته شده که نرم افزار تحت ویندوز آن در سیستم ‌های این اداره کل نصب و نرم افزار اندروید آن نیز در مرحله اخذ تاییدیه است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما