شناسهٔ خبر: 27205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره كل راه و شهرسازی استان آذربايجان شرقی صورت گرفت؛

تبين آخرين دستاوردهای سامانه متا و سامانه سبا

آذربایجان شرقی تببین دستاوردهای سامانه مرکز تبادل اطلاعات مکانی (متا) و سامانه برنامه اجرایی و پایش طرح‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی (سبا) با حضور مدیر كل دفتر نظارت و ارزیابی نظام‌های حمل و نقل و تشكل‌های حرفه‌ای و رییس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي آخرین وضعیت و دستاوردهای سامانه مركز تبادل اطلاعات مكانی(متا) و سامانه برنامه اجرایی و پایش طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی (سبا) با حضور مدیر كل دفتر نظارت و ارزیابی نظام‌های حمل و نقل و تشكل‌های حرفه‌ای و رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در اداره كل آذربایجان شرقی برای مدیر كل معاونین ،روسای ادارات و نمایندگان مهندسان مشاور تشریح گردید.

در این جلسه كه به دعوت دكتر اخلاقی مدیر كل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفت، مهندس سلطانی مدیر كل دفتر نظارت و ارزیابی نظام‌های حمل و نقل و تشكل‌های حرفه‌ای گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی در سامانه سبا ارائه كرد و در گزارش مذكور به وضعیت و روند پیشرفت فیزیكی پروژه‌های ملی و همچنین وضعیت اعتبارات مورد نیاز برای اتمام طرحها و لزوم اولویت بندی بر اساس تحلیل اطلاعات سامانه سبا تاكید شده.

در ادامه، مهندس صفدری رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص آخرین وضعیت سامانه مركز تبادل اطلاعات مكانی(متا) گزارشی را ارائه كرد.

وي با بیان اینكه استان آذربایجان شرقی در حال حاضر به لحاظ تعداد ركوردهای وارد شده دارای رتبه اول می‌باشد بر لزوم پیگیری تایید و ارتقاء كیفیت لایه های مكانی ثبت شده تاكید نمودند.

صفدری در ادامه از مركز داده استان بازدید كرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیركل و معاونین آن اداره كل در خصوص تامین اعتبار و تجهیز مركز داده، در خصوص اهمیت توجه جدی سایر استانها به مبحث امنیت و پشتیبان‌گیری مكانیزه از سرورها و پایش مستمر آنها تاكید كرد.

در ادامه كارشناسان وزارت راه و شهرسازی، کارگاه آموزشی در خصوص قابلیت‌های جدید در سامانه‌های مذكور را برگزار كردند، و در انتها به پرسش و پاسخ كاربران و رفع اشكالهای مطرح شده پرداختند.

نظر شما