شناسهٔ خبر: 27223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان:

ساخت ۸۰۰ کیلومتر راه در کردستان دستاورد دولت

رامین محمودی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ارتباط با دستاوردهای دولت در حوزه ساخت راه گفت: در این مدت در مجموع ۸۰۴ کیلومتر راه با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در استان ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، رامین محمودی افزود: حوزه ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی وظیفه احداث راه‌های روستای و بین شهری اعم از فرعی و اصلی را بر عهده دارد. 

وی گفت: راهسازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه‌بر و زمان‌بر است و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان کردستان که سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به عنوان مثال برای احداث هر کیلومتر راه روستایی حدود پنج میلیارد ریال در استان باید هزینه کرد که رقم بالایی است. 

وی به آسفالت راه‌های بین شهری در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۴۳/۲ کیلومتر، در سال ۹۳ هم ۵۵ کیلومتر و در سال ۹۴ نیز ۴۰/۲۵ کیلومتر و در مجموع ۱۳۸کیلومتر از راه‌های بین شهری استان با حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد. 

وی به پروژه‌های اولویت‌دار استان در حوزه راه نیز اشاره کرد و گفت: اکنون هشت پروژه اصلی در حوزه ساخت راه به طول متوسط ۹۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۸۱ درصد در استان در دست اجرا است. 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه‌ها پرداخت و افزود: پروژه کنارگذر سقز در یک باند به طول ۹.۵ کیلومتر با پیشرفت ۸۵ درصد، پروژه باند دوم سقز - دیواندره حد فاصل شهر سقز تا شهر صاحب حدود ۱۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، پروژه باند دوم سقز - دیواندره حد فاصل زرینه به طرف دیواندره به طول شش کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه باند دوم دیواندره - سنندج حد فاصل دو راهی بیجار تا روستای حسین آباد به طول ۲۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد از جمله این پروژه‌ها است.

محمودی از پروژه باند دوم سنندج - کامیاران - گاوشان به طرف گردنه مروارید به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت ۹۰ درصد، باند دوم محور سنندج همدان – گنجی – دهگلان به طول شش کیلومتر و پیشرفت ۹۵درصد، کنارگذر جنوبی بیجار به طول ۱۱/۵ کیلومتر و پیشرفت ۸۰ درصد و پروژه ساخت راه اصلی سنندج - مریوان حد فاصل تیژ تیژ گاران به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت ۷۰ درصد به عنوان دیگر پروژه‌های اولویت‌دار حوزه ساخت راه‌های استان نام برد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ارتباط با دستاوردهای دولت در حوزه ساخت راه گفت: در این مدت در مجموع ۸۰۴ کیلومتر راه با چهار هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار در استان ساخته شده است.

 که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر راه بین شهری با دو هزار و ۳۰۰میلیارد ریال و ۶۴۴ کیلومتر راه روستایی با دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

نظر شما