شناسهٔ خبر: 27310 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تکمیل طرح راه آهن اردبیل - میانه نیاز به شرط تامین اعتبار/ پیمانکاران داخلی توانایی تکمیل پروژه را دارند

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات موجود طرح راه آهن اردبیل - میانه گفت: این طرح در صورت تخصیص منابع مالی مورد نیاز به سرعت قابل تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری خلق چین افزود: امید می رود در این سفر گره کور فاینانس هفت پروژه از جمله راه آهن اردبیل - میانه باز شده و مردم این استان نیز برکات آن بهره مند شوند.

او اظهار کرد: گرچه فصل کاری در استان اردبیل رو به اتمام است اما توانایی تکمیل این پروژه توسط پیمانکاران داخلی نیز وجود دارد و با اختصاص سالانه سه هزار میلیارد ریال می توان راه آهن اردبیل - میانه را در مدت دو سال با فعالیت در چند نوبت کاری به اتمام رساند اما منابع مالی مورد نیاز باید تامین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان اینکه محدودیت منابع مالی باعث به وجود آمدن مشکلات کنونی شده گفت: در مجموع پروژه ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، ۶۰ درصد از زیرسازی انجام و از ۲۳.۵ کیلومتر تونل مورد نیاز ۱۷ کیلومتر احداث شده است.

او افزود: جلسه های مختلفی برای پیگیری موضوع پروژه های موجود از جمله راه آهن اردبیل ، میانه برگزار شده زیرا اعتباری که امسال تخصیص یافته جوابگوی این پروژه نیست و گرچه با سفر معاون اجرایی رییس جمهوری به استان اردبیل ۵۷ درصد از اعتبار تخصیص یافت اما ۱۶۰ میلیارد ریال کفایت نمی کند.

نظر شما