شناسهٔ خبر: 27404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

اجرای ۴۰ پروژه عمرانی در استان كردستان

ساختمان مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کردستان در مورد عملكرد پروژه‌های حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان كردستان در سه سال اخیر در استان گفت: ۴۰ پروژه عمرانی در بخش احداث ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در استان كردستان درحوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان كردستان با سطح زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع و با میانگین پیشرفت فیزیكی ۶۰ درصد در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، علی اصغر کاظمی در ادامه از بهره برداری ۱۴ پروژه با سطح زیربنای ۳۲هزار و ۶۳۹ مترمربع و جمع اعتبار اختصاص یافته ۵۰۶ میلیار ریال در طی سه سال گذشته تاکنون خبر داد.

كاظمی به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: پروژه احداث مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای سروآباد با زیربنای ۱۸۹۱ متر مربع و با اعتبار هزینه شده‌ای به مبلغ ۱۷۳۵۹ میلیون ریال در سال ۹۱ به بهره برداری رسید.

وی از پروژه احداث کانون فرهنگی بانوان بانه با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار هزینه شده پنج میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال به عنوان یکی از این پروژه‌ها نام برد که در سال ۹۲ به بهره برداری رسیده است.

كاظمی گفت: در سال ۹۲ همچنین پروژه احداث و تجهیز شیر خوارگاه و اورژانس اجتماعی سنندج با زیربنای هزار و ۸۲۲ متر مربع و با اعتبار هزینه شده ۱۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های حوزه مدیریت فنی و اجرایی بوده كه به بهره برداری رسیده است.

او گفت: در سال ۹۳ پروژه تکمیل و تجهیز مرکز توانبخشی دهگلان با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار هزینه شده سه میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

کاظمی همچنین بهره برداری از پروژه احداث مجتمع فرهنگی هنری دیواندره با زیربنای سه هزار و ۳۸۲ متر مربع و با اعتبار هزینه شده ۴۹ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات حوزه فنی و اجرایی سال ۹۴ این اداره کل برشمرد.

او بهره برداری از پروژه احداث مجموعه ورزشی ایثارگران سنندج با زیربنای پنج هزار و ۵۹۵ متر مربع وبا اعتبار هزینه شده ۷۶ میلیارد ریال و بهره برداری از پروژه احداث بیمارستان ۳۵ تختخوابی سروآباد با زیربنای سه هزار و ۵۸۹ متر مربع و با اعتبار هزینه شده‌ای به مبلغ ۸۵ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات حوزه عمرانی راه و شهرسازی کردستان در سال ۹۴ برشمرد.

وی بهره برداری از پروژه احداث مرکز سنجش مهارت کارآموزان سنندج در سال ۹۵ با زیربنای هفت هزار و ۵۶۲ متر مربع و با اعتبار هزینه شده ۸۹ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات راه و شهرسازی در حوزه عمرانی ذکر کرد.

 به گفته او در سال ۹۵ پروژه احداث بیمارستان دهگلان با زیربنای سه هزار و ۳۵۳ متر مربع و با اعتبار هزینه شده‌ای به مبلغ ۱۱۱ میلیارد ریال نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرفنی واجرایی راه و شهرسازی کردستان در ادامه به پروژه‌هایی که در سال ۱۳۹۶ در صورت تامین اعتبار لازم به بهره برداری خواهند رسید نیز اشاره کرد و گفت: پروژه احداث ساختمان انتقال خون کردستان، ساختمان فرمانداری سقز، احداث ساختمان فرمانداری بیجار، ساختمان فرمانداری دهگلان، پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز و پروژه احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کامیاران از جمله پروژه‌هایی است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم در سال ۹۶ به بهره برداری خواهند رسید. 

وی افزود: پروژه‌های احداث بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی سقز و احداث بیمارستان ۹۷ تختخوابی بانه، هم اکنون درحال اجراست و در صورت تامین منابع مالی لازم، بیمارستان بانه در سال ۹۵ و بیمارستان سقزنیز درسال ۹۶مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.

نظر شما