شناسهٔ خبر: 2741 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری:

رتبه دهم ایران در بین کشورهای دارای ساختمان‌ با استانداردهای پایین/ مسکن نباید بیش از ۴۰ درصد هزینه خانوار را به خود اختصاص دهد

سعید اسلامی بیدگلی عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری موضوع بافت‌های ناکارآمد شهری را از چالش‌های بزرگ مطرح در دنیا خواند و گفت:ایران در بین کشورهایی که خانه‌هایی با استاندارد پایین دارند در رتبه دهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید اسلامی بیدگلی امروز سه‌شنبه 25 آذر در دومین روز از چهاردهمین همایش "سیاست‌های توسعه مسکن در ایران" با بیان اینکه موضوع بافت‌های ناکارآمد شهری به عنوان یک چالش بزرگ در دنیا مطرح است گفت: حدود ۹۶ میلیون خانوار در جهان در وضعیتی زندگی می‌کنند که هزینه تامین مسکن فشار زیادی بر آنها وارد می‌کند؛ ضمن اینکه ۲۳۵ میلیون خانوار در دنیا ساکن خانه‌هایی با استاندارد پایین هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در بین کشورهایی که خانه‌هایی با استاندارد پایین دارند در رتبه دهم است افزود: اگر تا سال ۲۰۲۵ به افزایش استاندارد ساختمان‌ها همچنین افزایش قدرت خرید مسکن در دنیا توجه نشود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا به خانوارهای مذکور اضافه می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: مسکن نباید بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه خانوار را به خود اختصاص دهد و اگر هزینه مسکن خانوار بیش از این میزان باشد به معنای آن است که برای تأمین نیاز مسکن هزینه‌های زیادی به خانوار تحمیل می‌شود.

اسلامی بیدگلی افزود: به منظور توسعه حوزه تامین مالی، هزینه های وام باید کاهش یابد تا جامعه هدف توان تحمل این هزینه ها را داشته باشد؛ همچنین روش‌های پس انداز باید توسعه یابد./

نظر شما