شناسهٔ خبر: 2746 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمد رضا انصاری در همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران:

میزان صنعتی‌سازی مسکن در ایران بیش از ۵ درصد نیست

مسکن مهر رئیس هیئت مدیره شرکت کیسون با بیان اینکه بیش از پیش باید به موضوع صنعتی‌سازی مسکن در کشور توجه شود گفت: میزان صنعتی‌سازی در کشور ایران بیش از ۵ درصد نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمدرضا انصاری سه‌شنبه ۲۵ آذر در چهاردهمین همایش "سیاست‌های توسعه مسکن در ایران" با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله صنعتی‌سازی در کشور توجه شود گفت: مفهوم صنعتی‌سازی مسکن امروز دچار ابهام است چون هر سازنده‌ای روش خود را به عنوان یک شیوه صنعتی‌سازی معرفی می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کیسون با بیان اینکه اقدامات مفصلی برای تحول در مفهوم صنعتی‌سازی در حال انجام است گفت:‌صنعتی سازی تاثیر به سزایی در کاهش اتلاف منابع انرژی، افزایش کیفیت و عمر ساختمان ها دارد. ۴۰ درصد هزینه های شهرداری در حوزه مسکن است که اگر این ساختمان ها به روش صنعتی ساخته شود در این هزینه ها به میزان ۳۰ درصد صرفه جویی می‌شود.

انصاری اظهار کرد: در حالی که ادعا می کنیم صنعتی سازی در کشور بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است اما این میزان در کشور ما بیش از ۵ درصد نیست چون در دیگر موارد سه عنصر بهره وری٬ بهبود کیفیت و کاهش اتلاف منابع دیده نمی‌شود./

نظر شما