شناسهٔ خبر: 27463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ميرجعفريان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

تشریح وضعیت توسعه راه‌های استان ایلام در افق ۲۰ ساله/ اتصال بنادر جنوب کشور به استان‌های غربی با تونل کبیرکوه/ ساخت آزاد راه کرمانشاه- خمین به طول ۲۲۸ کیلومتر/ تلاش برای ارائه خدمات مناسب در اربعین

کمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با مورد توجه قرار دادن توسعه راه‌های استان در افق ۲۰ ساله، گفت: با مطالعات انجام شده به این باور رسیدیم که می‌توانیم با توسعه آزاد راه، بزرگ‌راه و بهسازی راه‌های روستایی شرایط زیر ساختی حمل و نقل را بهتر کنیم.

سيدكمال‌الدين ميرجعفريان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت راه‌های استان ایلام گفت: در استان در مجموع ۳ هزار و ۱۸۷ کیلومتر راه داریم که حدود ۰.۵ درصد از بزرگ‌راه‌های کشور سهم ایلام می‌شود؛ همچنین ۲.۷ درصد از راه‌های اصلی کشور، ۱.۹ درصد از راه‌های فرعی و ۲.۸ راه درون شهری و ۱.۳ درصد از مجموع راه‌های روستایی در استان ایلام واقع است. 

وی به یکی از اهداف توسعه‌ای راه‌های استان ایلام اشاره کرد و افزود: برای توسعه بهتر راه‌های استان در چشم‌انداز ۲۰ ساله، آزادراه کرمانشاه- خمین- ایلام  به سمت مهران وصل می‌شود و ساخت آن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و فراخوان اول این پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: طول این آزاد راه ۲۲۸ کیلومتر است که امیدواریم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و این پروژه فرایند خوبی تا مرحله اتمام داشته باشد.

ميرجعفريان از دیگر اقدامات مورد نظر در چشم انداز ۲۰ ساله برای توسعه راه‌های استان ایلام گقت: با مطالعات تخصصی که انجام شده به این باور رسیدیم که می‌توانیم در مدت یاد شده ۲۶۰ کیلومتر بزرگ‌راه بسازیم که ساخت بخشی از آن از هم‌اکنون آغاز شده است. 

وی افزود: در چشم انداز ۲۰ ساله اعتقاد پیدا کردیم که توانایی داریم تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی داشته باشیم، راه روستایی ۹۰۰ کیلومتر و ۲ هزار کیلومتر هم بهسازی راه‌های روستایی؛ که اگر این اهداف ما انجام شود ایمان داریم که زیرساخت‌های حمل و نقل استان می‌تواند بهتر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اشاره به یک پروژه بزرگ در حال اجرا اشاره کرد و گفت: پروژه تونل کبیرکوه به طول ۵.۶ کیلومتر که شاید دومین تونل بلند ایران باشد، از پروژه‌های مهم است و در حال حاضر تقریبا نصف این مسیر ساخته شده است.

ميرجعفريان افزود: این تونل می‌تواند بنادر جنوب کشور به استان‌های غربی و شمال‌غربی را با حداقل فاصله از مسیر کرمانشاه- خمین به هم متصل کند. این پروژه مورد تاکید وزارتخانه است و به شدت هم در حال پیگیری احرای آن هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی و كاهش بار ترافیكی ایام اربعین حسینی (ع) در محورهای استان گفت: در سال گذشته با پی‌گیری‌های بسیار توانستیم عملیات اجرایی چهارخطه شدن مهران به مرز عراق را انجام دهیم. در عین حال پل زائر، میدان ورودی پایانه مرزی و تفكیك ترافیك، روشنایی بزرگراه مهران به مرز و احداث كنارگذر جنوب شرقی مهران و تعریض پل‌های محور صالح آباد – مهران هم به پایان رسید.

وی ادامه داد: ضمن اینكه با توان نیروهای فنی و ماشین آلات خود تلاش می‌کنیم تمامی مسیر حمیل به ایلام و ایلام به مهران را شانه سازی و ایمن‌سازی کنیم و ورودی شهر مهران را تعریض نماییم. اكنون نیز هر چند با كمبود منابع مالی مواجه‌ایم اما لحظه‌ای نیروها و ماشین آلات راهسازی استراحت ندارند و مشغول ایمن‌سازی و بهسازی مسیرهای ورودی به استان ایلام و شهر مهران هستند.

نظر شما