شناسهٔ خبر: 27471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

افتتاح حدود ۲۰ هزار واحد مسکن مهر کردستان در ۴ سال اخیر

مسکن مهر کردستان دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت‌های موجود برای اتمام واحدهای مسکن مهر در کردستان استفاده کرده و مسوولان در نظر دارند پرونده این طرح ملی را با اتمام و تحویل واحدها به متقاضیان ببندند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کردستان، خسرو ویسی با اعلام مطلب فوق گفت: سهمیه استان کردستان در شهرهای بالا و زیر ۲۵هزار نفر در مجموع ۳۹هزار و ۲۰۷ واحد است که از این تعداد ۳۴هزار و ۴۰۷ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و چهار هزار و ۸۰۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال ساخت است. 

وی ادامه داد: متولی ساخت واحدهای مسکن شهرهای بالای ۲۵هزار نفر اداره کل راه و شهرسازی و زیر ۲۵هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. 

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان با اعلام اینکه پیشرفت واحدهای مسکن مهر کردستان در مجموع ۹۲ درصد است گفت: ۲۶هزار و ۵۶۸ واحد در سال های گذشته تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است. 

خسرو ویسی افزود: از واحدهای تکمیل نشده نیز بیش از هفت هزار و ۲۸۳واحد مرحله نازک کاری آن به اتمام رسیده و چهار هزار و ۲۱۷واحد نیز در مرحله سفت کاری و نازک کاری است. 

به گفته وی اسکلت بندی ۸۹۹ واحد در حال انجام و ۲۴۰ واحد نیز در مرحله پی ریزی است که امید داریم با تامین اعتبار لازم، پرونده مسکن مهر را در استان ببندیم.

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در مسکن مهر کردستان ۱۷هزار و ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: هم اکنون تعداد دو هزار و ۶۰۰ واحد در سطح استان با پیشرفت فیزیکی مناسب در شرف اتمام عملیات ساختمانی است.

او اظهار کرد: برای ۴۰ هزار سهمیه واحدهای مسکن مهر در استان کردستان از محل اراضی ملی و دولتی حدود ۴۰۰ هکتار زمین در سطح استان واگذار شد. 

وی به مشکلات بخش تاسیسات زیربنایی در پروژه‌های مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود: در بخش تاسیسات زیربنایی آب، برق و فاضلاب ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن باقی مانده است که بنا بر اعلام دستگاه‌های خدمات رسان ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این تاسیسات مورد نیاز است. 

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان معتقد است به عقب افتادن زمان اتمام واحدهای مسکن مهر ناشی از تورم و گرانی بود که در اواخر سال ۹۰ و ۹۱ بر کشور حاکم شد و می‌گوید: قیمت‌های مسکن مهر در ابتدا به صورت مقطوع و به ازای هر مترمربع ۳۰۰هزار تومان بسته شد.

او افزود: با افزایش دستمزد و قیمت مصالح، بسیاری از پروژه‌ها دچار رکود شد و برخی از پروژه‌ها بیش از یکسال تعطیل شد و دولت برای فعال کردن این پروژه‌ها سه دستور العمل را در سال‌های مختلف ابلاغ کرد و تا سقف یک میلیون ریال به قرارداد این واحدها اضافه کرد که مشکلات تعدادی از پروژه‌ها با این دستورالعمل‌ها حل شد و مشکل دو پروژه هم حتی با این سه دستورالعمل حل نشد و در استان تصمیم به رفع مشکل آنها گرفتیم. 

نظر شما