شناسهٔ خبر: 27495 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در جمع خبرنگاران خبر داد:

اعمال نرخ جدید عوارض آزادراه تهران- پردیس از امروز/ بازنگری تعرفه عوارض آزادراه‌ها هر سال یک بار

در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی از اعمال نرخ جدید عوارض آزادراه تهران- پردیس از امروز خبر داد و گفت: نرخ‌های جدید که قرار بود از اول شهریور اعمال شود با کمی تاخیر از امروز اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در حاشیه مراسم افتتاح سامانه مدیریت نگهداری و روسازی راه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که جاده‌ای خراب شود دیگر نمی‌توان عملیات نگهداری و روسازی آن را انجام داد، بلکه باید مسیر جدیدی برای دسترسی مردم ایجاد کرد. لذا سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت راه و شهرسازی نگهداری به موقع راه‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و اتخاذ تصمیم درست به جای درخواست مدیران و برخی افراد می‌شود.

وی افزود: کاهش هزینه‌های استفاده از سامانه ‌PMS در دراز مدت چهره می‌کند و اگر اقدامات نگهداری راه‌ها در زمان مناسب انجام شود در درازمدت موجب صرفه‌جویی جدی در کشور می‌شود، ضمن اینکه به نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، مصرف سوخت و میزان خرابی خودرو می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه سامانه PMS قابلیت به روز رسانی دارد گفت: این سامانه ابزاری برای استفاده و جمع آوری همه اطلاعات است.

کشاورزیان در پایان با اشاره به نرخ گذاری آزادراه تهران- پردیس خاطرنشان کرد: تعرفه عوارض آزادراه‌ها هر سال یک بار با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری انجام شده مورد بازنگری قرار می‌گیرد و از امروز تعرفه‌های جدید این آزادراه اعمال می‌شود.

گفتنی است، نرخ عوارض سواری ۳۵۰۰ تومان، وانت و مینی بوس ۴۵۰۰، کامیونت ۷۵۰۰ تومان، اتوبوس و کامیون دو محور ۸۰۰۰ تومان، کامیون سه محور ۹۵۰۰ تومان و تریلی ۱۰۵۰۰ تومان از سوی دفتر معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

نظر شما