شناسهٔ خبر: 27505 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر مازندران خبر داد:

رفع مشکل راه دسترسی و اراضی پشتیبانی بندر نوشهر با حمایت وزارت راه و شهرسازی

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از حمایت جدی دکتر آخوندی و معاونین وی برای رفع مشکلات بندر نوشهر در زمینه ساخت راه دسترسی و تأمین اراضی پشتیبانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه در جلسه بررسی طرح جامع بنادر بازرگانی ایران که با حضور مدیرکل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادرودریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم با بازنگری در طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه بندر نوشهر بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به مزیت‌های بندر نوشهر بیان کرد: بندر نوشهر با آبخور ۵/۵ متر و امکان پهلودهی کشتی‌هایی با ظرفیت ۶۵۰۰ تن، از وضعیت مناسبی در بین بنادر شمالی کشور برخوردار است، ضمن اینکه ظرفیت سالانه این بندر پنج میلیون تن است.

محمدعلی حسن زاده مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست طی سخنانی افزود: با ارتقاء نسل بنادر ، نقش بنادر باید متناسب با حمل و نقل بین المللی تغییر کند.

وی با اشاره به ضرورت مشخص شدن جایگاه حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور گفت: با تکیه بر اقتصاد دریا محور می‌توان از موهبت عظیم الهی در سواحل ۵۸۰۰ کیلومتری در شمال و جنوب کشور استفاده لازم را برد به گونه‌ای که در این بخش از دیگر کشورهای همسایه عقب نمانیم.

حسن زاده از ابلاغ سیاست‌های دریا پایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: براساس سیاست‌های دریا پایه، جایگاه دریا در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، امنیت، رفاه و... ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: در این راستا سند طرح جامع بنادر بازرگانی کشور توسط مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در حال تدوین است.

مدیرکل مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر گفت: طرح جامع بنادر ضمن بررسی دقیق و جامع ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور، از سرمایه گذاری‌های نامناسب و موازی در بنادر ۱۱گانه کشور جلوگیری خواهد کرد.

وی تدوین استراتژی در زمینه بررسی میزان عرضه و تقاضا کالا در سطح دریای خزر و ترافیک دریایی در این دریا را از دیگر سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح جامع برشمرد.

در ادامه با حضور شرکت مشاور سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تهیه طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، پیش نویس طرح جامع بندر نوشهر با حضور مسئولان و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما