شناسهٔ خبر: 27535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی الموت خبر داد:

ادامه عملیات بهسازی محور ویار– سپارده در الموت‌ استان قزوین

بهسازی رییس اداره راه و شهرسازی الموت استان قزوین از ادامه عملیات بهسازی مسیر ویار به سپارده که خط اتصال میان سه استان گیلان، مازندران و قزوین است خبر داد و گفت: تاکنون و با استفاده از امکانات موجود راه و شهرسازی، ۷ کیلومتر از مسیر بهسازی شده که ارزش ریالی کار انجام شده در حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابوالفضل لطفی با اشاره به سفر سه تن از معاونین وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار از محور قزوین - رحیم آباد - کلاچای در خردادماه گذشته گفت: در این سفر مصوب شد که پیش از آغاز عملیات اجرایی جاده اصلی که نیازمند هزینه و زمان قابل توجهی است، محور ۲۳ کیلومتری ویار به سپارده بهسازی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با بهسازی این بخش از مسیر امکان دسترسی استان قزوین به گیلان و مازندران در حد راه روستایی برقرار شده و تا زمانی که پروژه احداث جاده اصلی قزوین _رحیم آباد_کلاچای آغاز شود، اتصال جاده‌ای برقرار خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: با توجه به مصوبه سفر انجام شده توسط معاونین وزیر و استاندار قزوین، مقرر شد که برای بهسازی و اصلاح شیبهای این مسیر ۲۳ کیلومتری، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود که تاکنون با توجه به عدم تحقق ردیف اعتبار استانی آن در رده ملی نیز تامین اعتباری صورت نگرفته است.

رییس اداره راه و شهرسازی الموت بیان کرد: با این وجود ما با استفاده از امکانات موجود در راه و شهرسازی عملیات را چند روز بعد از سفر آغاز کرده و تاکنون ۷ کیلومتر را مورد بهسازی و مناسب سازی قرار داده‌ایم.

لطفی با اشاره به سختی‌های کار در منطقه الموت با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن گفت: ارزش ریالی کار انجام شده در محور ویار به سپارده نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: طی چندماه گذشته دو دستگاه بلدوزر، دو دستگاه سواری و یک دستگاه از ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی، تانکر آبپاش، گریدر، لودر و کامیون در منطقه مشغول کار بوده‌اند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به عدم کفایت امکانات موجود برای ایجاد تسریع مورد نظر در اجرای پروژه بیان کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات پیش‌بینی شده بتوانیم شتاب مورد نظر را در پیشبرد کار ایجاد کرده و در زمان مقرر پروژه را به پایان برسانیم.

نظر شما