شناسهٔ خبر: 27539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تکمیل محور خوسف – آبگرم لوت – نایبند تا بهاباد یزد،

کاهش ۱۹۰ کیلومتری فاصله ارتباطی خراسان جنوبی با استان‌های یزد، فارس و غرب کشور

راه تکمیل محور خوسف – آبگرم لوت – نایبند تا بهاباد یزد فاصله ارتباطی خراسان جنوبی با استان های یزد، فارس و غرب کشور را ۱۹۰ کیلومتر کاهش می دهد که در صورت تامین اعتبارتکمیل این پروژه ۲ سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، ابراهیم کریمپورفرد درتشریح این مطلب گفت: امسال ۴۰ کیلومتر راه در شهرستان خوسف احداث شده که مهمترین آن بخشی از محورخوسف به نایبند کرمان به طول ۱۸ کیلومتر است که با اجرای لایه حفاظتی و آسفالت در هفته دولت زیر بار ترافیک رفت.

مدیرراهداری اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: پس از آسفالت ۱۸ کیلومتر عملیات فنی، خاکبرداری و زیر سازی ۲۵ کیلومتر دیگراز مسیر ۳۵کیلومتری تا آبگرم لوت هم انجام شده و پس از اجرای ۱۰ کیلومتر باقی مانده این مسیر آسفالت می‌شود و فاصله آبگرم لوت تا نایبند نیز ۷۰ کیلومتربوده که مطالعات آن انجام شده و با احداث این جاده ۷۰ کیلومتر مسیر خوسف به نایبند نیز نزدیک‌تر می‌شود و از مرکز استان به کرمان نیز حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله کمتر خواهدشد.

وی اضافه کرد: در ادامه مسیر و ارتباط با استان‌های مجاور و غرب کشور ، جاده نایبند به بهاباد یزد نیز در دستور کار است که از سمت یزد نیز عملیات احداث این مسیر شروع شده و با احداث این جاده ۱۹۰ کیلومتر مسیر ارتباطی خراسان جنوبی با استان‌های یزد، فارس و غرب کشور کاهش می‌یابد.

به گفته کریمپورفرد اگر در سال های ۹۵ و ۹۶ اعتبار مورد نیاز تامین شود این پروژه طی ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در مورد احداث جاده معدن قلعه زری به سمت شهداد کرمان نیز گفت: مطالعات ۶۰ کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان خوسف انجام شده ضمن اینکه در حوزه شهرستان نهبندان نیز عملیات راه سازی از معدن حاجات به طرف معدن قلعه زری خوسف و محور شهداد- کرمان در حال احداث است که راه میانبر و ارتباطی خوبی به خصوص برای ماشین‌های سنگین ترانزیتی و کامیون‌های حمل سنگ خواهد بود.

وی درخصوص احداث باند دوم جاده خوسف- خور- سه راهی راهداران نیز افزود: قرارداد ۱۰ کیلومتر در محدوده خور با پیمانکار مربوط با اعتبار اولیه حدود ۱۰ میلیارد ریال منعقد شده و در حال تجهیز کارگاه‌های خود می‌باشد و حدود یک ماه است که عملیات اجرایی آن از سمت خور شروع شده است.

وی در خصوص فرسودگی و تخریب آسفالت جاده دهستان قلعه زری از سه راهی خوسف - ماژان به سمت معدن افزود: این جاده روستایی بوده و به دلیل تردد کامیون‌های سنگین و معدنی، در سال گذشته بخش‌هایی از این محور تخریب شد که به دلیل نداشتن اعتباری خاص، با پیگیری‌های انجام شده حدود ۲ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان و قیر یارانه‌ای بخش‌هایی از مسیر ترمیم و روکش آسفالت شد.

نظر شما