شناسهٔ خبر: 27572 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

جلیل اسلامی خبر داد:

اعلام مدل سرمایه‌گذاری فاز سه بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده/ رونق عملیات کانتینری در بندر/ شریک خارجی با یک‌ تعریف و حدود مشخص وارد بنادر کشور می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های بندر شهید رجایی معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردیبا اعلام اینکه مدل سرمایه گذاری فاز سه بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده اعلام خواهد شد، گفته است:شریک خارجی با یک‌تعریف و حدود مشخص وارد بنادر کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی که در بیست و یکمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر سخن می‌گفت با اعلام اینکه مدل سرمایه گذاری فاز سه بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده اعلام خواهد شد، اظهار داشت: بحث مشارکت خارجی در اپراتوری بنادر برای نخستین بار است که در تاریخ این سازمان به شکل کنونی آن مطرح می شود. 

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت در اپراتوری بندر شهید رجایی را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب دانست و گفت: ما هم اکنون تا یک و نیم میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می کنیم که در میانگین جهانی رقم جذاب و اقتصادی محسوب می شود.

وی گفت: ما امیدوار هستیم که در شرایط جدید در پسابرجام عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی رونق بیشتری بگیرد و ما شاهد رکوردهای تازه در این بندر باشیم.

اسلامی عقد قراردادهای بین المللی را در زمان حاضر برای مجموعه سازمان بنادر تجربه ای نو دانست که نیازمند مشارکت صنف دریایی و بندری است.

وی اظهار داشت: با وجود زیرساخت، ترافیک و تجهیزات مناسب می خواهیم شریک خارجی با یک‌تعریف و حدود مشخص وارد بنادر کشور شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر با اشاره به مزایده طرح توسعه فازهای یک تا سه بندر شهید رجایی اعلام کرد: اسناد مزایده فاز یک منتشر شده است؛ در فاز دو مباحثی در روش واگذاری وجود داشت که ارزش آن را داشت برای دستیابی به یک مدل مناسب چند ماهی در سطح وزارت روی آن کار شود که نهایتا مدلی مشابه فاز یک اما با اسکوپ متفاوت در آنجا نیز اجرا می شود. 

اسلامی مدت زمان طرح مطالعاتی فاز سه را چهار ماه اعلام کرد و گفت: یک‌ماه از آغاز این طرح از سوی مشاور خارجی گذشته است بنابراین به احتمال زیاد مدل سرمایه گذاری فاز سه بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده اعلام خواهد شد.

نظر شما