شناسهٔ خبر: 27580 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مطرح کرد:

رسیدگی به حاشیه‌نشینی اولویت نخست مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی/ چگونگی استفاده از تسهیلات در بافت‌های فرسوده اطلاع‌رسانی شود/ آموزش بیش از ۲۰۰۰نفر در مناطق ناکارآمد در سه ماه نخست امسال

محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تأکید بر این‌که چگونگی استفاده از تسهیلات در بافت‌های فرسوده باید اطلاع‌رسانی شود گفت: در سه ماه نخست سال جاری دو هزارو ۷۰۰ نفر از نظر ایجاد اشتغال و توانمندسازی در مناطق ناکارآمد آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به تشکیل جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور دکتر روحانی اعلام کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعلام پنج اولویت از سوی ایشان، بحث رسیدگی به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی به عنوان اولویت نخست مطرح شده و قرار شد تا از سوی دستگاه‌های مرتبط مورد پیگیری قرار گیرد.

ایزدی در ادامه اضافه کرد: در این راستا طی جلسه مذکور دکتر روحانی نیز سازمان‌های مردم‌نهاد، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، ارتباطات، رسانه و فضای اجتماعی و همچنین حضور بیشتر دولت در ساماندهی بافت‌ها را دارای نقش مؤثر و چشمگیری در فرآیند رسیدگی به سکونتگاه‌ها دانسته و تأکید داشتند که ضمن بهره‌مندی از این موارد، هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه رئیس جمهور در این جلسه بر نقش کلیدی دو نهاد توسعه‌گر و تسهیل‌گر نیز تأکید بسیاری داشتند گفت: ابلاغ تک نرخی شدن نرخ سود تسهیلات از محل صندوق پس انداز یکم نیز مورد دیگری بود که در جلسه شورای اجتماعی از سوی دکتر روحانی مطرح شد.

وی با تأکید براین که این اقدام امتیاز ویژه‌ای برای بافت‌های فرسوده قائل شده است گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص این ابزار مالی جدید امری ضروری است، چراکه به طور قطع شرایط بسیار خوبی را برای ساکنان این محلات به وجود آورده و باید به هرگونه لازم به اطلاع شهروندان برسد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این مطلب که فرایند بهسازی باید با تکیه بر بخش خصوصی انجام شود گفت: ما با تجربه‌ای که در این خصوص در تهران داشتیم متوجه شدیم که می‌توانیم همزمان با استفاده از بخش خصوصی مبالغ خرد را جمع اوری کرده و از طریق تسهیلات بانکی توسعه‌گرها را حمایت کنیم؛ مدلیمالی که هم‌اکنون در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده و در حال نهایی شدن دستور العمل پایانی آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اقدامات خود را از سال گذشته آغاز کرد. به دنبال شروع فعالیت‌ها و همچین اهمیت بالای این مسئله در سطح کشور به این نتیجه رسیدیم که پیشبرد برنامه‌ها صرفا با هم راستایی تمامی دستگاه‌های مرتبط فراهم می‌شود. 

وی ضمن اشاره به به دست‌آوردهای خوب و بزرگ ستاد از سال گذشته تا کنون افزود: در حال حاضر جلسات منظم ستاد در مقیاس استان و شهر نیز به ریاست استانداران، شهرداران و فرماندارن برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش باهدف تشریخ بخشی از اقدامات ستاد ملی بازآفرینی اعلام کرد: در سال ۹۳ بیش از ۱۰ هزار نفر دوره در محدوده‌های هدف از  آموزش‌هایی در زمینه مهارت‌یابی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی بخش اقتصادی خانوارها برخوردار شدند که این عدد در سال ۹۴ برابر با ۱۵ هزار نفر و همچنین در سه ماه ابتدایی سال جاری به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است./

نظر شما