شناسهٔ خبر: 27590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کردستان برگزار شد:

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی و توانمندسازی محلات هدف استان کردستان

نشست مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: دو موضوع بررسی طرح‌های بازآفرینی سقز و نایسر تهیه شده توسط مشاور و پیگیری مصوبات ۱۴ گانه ستاد ملی بازآفرینی از اهداف تشکیل این جلسه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، شهرام ملکی گفت: در رابطه با نایسر یکسری برنامه کوتاه مدت و بلند مدت تهیه شده و اولویت‌ها نیز احصاء شده دستگاه‌های درگیر باید اعلام کنند براساس امکان سنجی ونیازسنجی و اولویت‌های تعیین شده چه پروژه‌هایی را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرا خواهند کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در ادامه جلسه افزود: ما محل تامین اعتبار نیستیم وهر دستگاه باید برای اجرای پروژه‌ها از منابع داخلی سازمان متبوع استفاده نماید.

قادری معاون عمرانی استانداری در این جلسه گفت: برای حل مشکلات در نایسر باید به طرح ممیزی اراضی کاربری نایسر توجه شود و در شورای برنامه ریزی استان وشورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان به تصمیمات ستاد بازآفرینی استان وشهرستان توجه شود ومدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه استاندار کردستان بیان کرد: پروژه‌های تهیه شده توسط مشاور با توجه به محدودیت منابع اولویت بندی زمانی شود وتفکیک وظایف دستگاه‌های درگیر در بحث بازآفرینی نیز انجام شده و در ستاد بازآفرینی جهت اجرا مصوب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: مشارکت مردم دراین نواحی باید جدی گرفته شود چون اگر مردم مشارکت نکنند موفق نخواهیم شد و برای اینکار باید تشکل‌های مردمی ایجاد شود.

زاهدی گفت: طرح‌های توانمندسازی الزام قانونی داشته ولازم الاجرا هستند چون مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را دارند ومصوبات شورای عالی شهرسازی درحکم قانون است.

نظر شما