شناسهٔ خبر: 27612 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه ریلی درهفته‌ای که گذشت:

آغاز حرکت قطار خواف- سنگان با دستور وزیر راه و شهرسازی/ شهرسازی ریل‌پایه تنها راه حل مشکل ترافیک است/ افزایش روزانه تقاضا برای ترانزیت ریلی به ترکمنستان/ تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل در دوسال

گزارش آخر هفته آغاز حرکت قطار خواف-سنگان با دستور وزیر راه و شهرسازی، برگزاری اولین جلسه بازنگری شهرسازی ریل‌پایه، تشریح برنامه‌های زیربنایی حمل و نقل ایران و بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از راه‌آهن اردبیل از مهمترین اخبار ریلی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار ریلی هفته گذشته در جدول زیر قابل مشاهده است:

 

 آغاز حرکت قطار خواف-سنگان با دستور وزیر راه و شهرسازی(مشاهده خبر دراینجا)

با حضور وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف- سنگان افتتاح و نخستین قطار با دستور آخوندی در این مسیر به حرکت درآمد. همچنین همزمان با افتتاح این پروژه، عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن خواف -هرات از مرز شمتیغ در کشور افغانستان نیز با حضور شماری از مقام های دو کشور آغاز شد.

 

سخنان عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره اهمیت راه‌اهن خواف-سنگان﴿مشاهده خبر دراینجا

 

با اجرایی شدن این پروژه(راه‌آهن خواف-هرات) ما موفق به حمل ۲ و نیم میلیون تن بار به بندرعباس و سایر بنادر جنوبی ایران شده‌ایم و با توجه به ظرفیت میلیاردی موجود، باید گفت تسهیل دسترسی در این منطقه از نظر استراتژیک بسیار مهم است.

سالانه هشت میلیون تن عملیات معدنی انجام می‌شود که دو و نیم میلیون تن از این حجم را به ریل منتقل کرده‌ایم. اما باید حجم حمل بار از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه را افزایش دهیم.

 

مهرداد تقی‌زاده، سرپرست امور مسافری راه‌آهن﴿مشاهده خبر دراینجا

تقی زاده با بیان اینکه ۴۰ سال پیش نیز در جراید به مشکل ترافیک و آلودگی تهران اشاره می‌شد، افزود: اگر راه حل مشکل توسعه حمل و نقل عمومی بود باید با تولید خطوط اتوبوسرانی جدید این مشکل حل می‌شد ولی باید برای رفع این معضل سیستم حمل و نقل عمومی را به صورت یکپارچه درنظر بگیریم و سامانه‌های حمل و نقل شهری و برون‌شهری باید با هم ارتباط داشته باشند تا کارآیی داشته باشند.

 

برگزاری اولین جلسه بازنگری شهرسازی ریل‌پایه(مشاهده خبر دراینجا)

 

مهرداد تقی زاده عضو هیئت مدیره شركت راه آهن در اولین جلسه بررسی و بازنگری همایش شهرسازی ریل پایه یك با اشاره به لزوم تعدد ایستگاه راه‌آهن در كلان شهرها و شهرهای بزرگ اظهار داشت: حضور ایستگاه راه‌آهن در داخل شهرها می‌تواند موجب تسهیل خدمات‌رسانی به مردم شهر شود و زمانی كه ایستگاه بیرون شهر باشد، مردم با مشكلات زیادی برای دسترسی دچار خواهند شد.

تشریح برنامه‌های زیربنایی حمل و نقل ایران (مشاهده خبر دراینجا)

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با دبیرکل تراسیکا با اشاره به پروژه توسعه زیرساخت حمل‌ونقل زمینی آسیا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم سهم حمل‌ونقل بار در سال ۲۰۲۵ طوری تغییر کند که ۲۱درصد از طریق ریلی، ۷۸ درصد از طریق جاده‌ای و ۱ درصد از طریق هوایی، همچنین حمل‌ونقل مسافر تا ۶۸درصد از طریق جاده، ۱۶ درصد از طریق ریلی و ۱۶ درصد از طریق هوایی جابجا شوند.

 

محسن پورسید آقایی، مدیر عامل راه‌آهن (مشاهده خبر دراینجا)

همزمان با تصمیم ترکمنستان و وضع عوارض تردد برای ناوگان جاده‌ای ایران به مدیرکل راه‌آهن هرمزگان دستور داده شد تا برای بررسی، بندر عباس را در مرکر توجه و بازدید قرار دهد و به همین دلیل گروه ویژه‌ای برای بررسی و مطالعه ظرفیت‌های ریلی و بندری در محل مستقر شده‌اند.

تمام کسانی که متقاضی جابجایی بارهای خود از طریق راه‌آهن و عبور از ترکمنستان بودند، امکان حمل کالا برای آنها فراهم شده است و هر روز شاهد تقاضا برای عبور ۲۰ تا ۳۰ کانتینر بار جدید برای عبور از ترکمنستان هستیم.

 

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از راه‌آهن اردبیل﴿مشاهده خبر دراینجا

اعضای کمیسیون عمران مجلس همراه معاونان وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مديران استان از پروژه نیمه تمام راه‌آهن اردبیل بازدید کردند.

 

 

نظر شما