شناسهٔ خبر: 27618 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های مازندران، خراسان رضوی و قزوین/ حضور معاونان آخوندی در خراسان رضوی، همدان، یزد و اردبیل/ بهره‌برداری از قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان تا دو سال آینده

گزارش آخر هفته برگزاری آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان در سراسر کشور، سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های مازندران، خراسان رضوی و قزوین، حضور معاونان آخوندی در همدان، یزد و اردبیل و بازدید از پروژه‌ها و همچنین بهره‌برداری از قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان تا دو سال آینده از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف کشور در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

 

 

نام استان

اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از جلسه برگزاری آزمون حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران در جریان جزئیات این آزمون قرار گرفت.

مازندران

وزیر راه و شهرسازی در دانشكده علوم دریایی نوشهر و در جمع كاركنان نیروی دریایی ارتش ضمن تقدیر از همدلی و همكاری صمیمانه‌ بین وزارت راه وشهرسازی و سازمان دریانوردی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این امر را موجب عمران و گسترش امنیت در آب‌های ایران خواند و با مروری بر دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه دریایی در سه سال اخیر، از پیشرفت‌های حاصل شده ابراز رضایت کرد.

خراسان رضوی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: ۱۲ شهر جدید در سطح کشور به ویژه در منطقه مکران و جنوب ایران و در محدوده سواحل دریای عمان و خلیج فارس ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد که بر اساس سرشماری های سال ۹۰، حدود ۷۱ درصد ساخت و سازهای استان فاقد مقاومت و استحکام بوده و در برابر حوادث از جمله زلزله، آسیب پذیر هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از مسکن مهر خراسان رضوی با اشاره به افتتاح بیش از ۷۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید گفت: تاکنون قرارداد ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل بسته شده که البته بیشتر این قراردادها با بانک مسکن است.

آذربایجان غربی

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب ضمن اشاره به این مطلب که درحال حاضر ساکنان حاشیه شهرها امنیت غذایی ندارند گفت: تمامی دستگاه‌ها دیربط باید برنامه خود برای کمک به رفع معضل حاشه‌نشینی را اعلام کنند

قزوین

یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با حضور وزیر راه و شهرسازی و مهمانان خارجی و داخلی در قزوین آغاز به کار کرد.

همدان

 جلسه ستاد بازآفرینی شهر ملایر با محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، نمایندگان مردم شهرستان ملایر، مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان ملایر برگزار شد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بررسی پروژه‌های کلان عمرانی استان كرمانشاه در نشستی یک ساعته در دفتر وزير راه و شهرسازی خبر داد.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه از بهسازی، لکه گیری و روکش ۱۴۷ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون خبر داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تأکید بر کمک تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط حوزه ساختمان برای كاهش قیمت تمام شده ساختمان به هر طریقی گفت: همه باید برای رونق حوزه مسکن و كاهش قیمت تمام شده آن كمك كنیم.

استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به منظور انتقال سکونتگاه‌های غیررسمی استان آغاز شد.

کردستان

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کردستان در مورد عملكرد پروژه‌های حوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان كردستان در سه سال اخیر در استان گفت: ۴۰ پروژه عمرانی در بخش احداث ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در استان كردستان درحوزه مدیریت فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان كردستان با سطح زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع و با میانگین پیشرفت فیزیكی ۶۰ درصد در دست اجرا است.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با صدا و سیما در آستانه سفر هیات دولت به استان مرکزی پیرامون عملکرد این اداره کل درحوزه‌های مسکن و شهرسازی گفت: واگذاری پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان مرکزی را به اتمام رساندیم.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص راه‌آهن بیرجند، گفت: این راه‌آهن با اتصال شبكه ریلی سراسری مشهد - بافق خراسان جنوبی از طریق ریل به آب‌های آزاد و دریای عمان و كشورهای خلیج فارس متصل می‌شود.

تکمیل محور خوسف – آبگرم لوت – نایبند تا بهاباد یزد فاصله ارتباطی خراسان جنوبی با استان های یزد، فارس و غرب کشور را ۱۹۰ کیلومتر کاهش می دهد که در صورت تامین اعتبارتکمیل این پروژه ۲ سال به طول خواهد انجامید.

 حضور وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف- سنگان افتتاح و نخستین قطار با دستور آخوندی در این مسیر به حرکت درآمد. همچنین همزمان با افتتاح این پروژه، عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن خواف -هرات از مرز شمتیغ در کشور افغانستان نیز با حضور شماری از مقام های دو کشور آغاز شد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: ساخت مسیر قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان و همچنین بهسازی ایستگاه مرکزی راه آهن قم در دو سال آینده با اعتبار ۵ میلیارد یورو با سرمایه گذاری خارجی به بهره‌برداری خواهد رسید.

آذربایجان شرقی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تأکید براینکه بیکاری، دلیل اصلی گسترش حاشیه‌نشینی در کشور به شمار می‌رود گفت: حاشیه نشینی و مهاجرت باید ریشه یابی شود و پرداخت تسهیلات مناسب و ارائه آموزش های لازم به مناطق محروم، روستایی وکم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد.

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از برگزاری اولین همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور امسال خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توجه به مبانی توسعه پایدار در تولید مصالح تصریح کرد: ۳۰سال است که برای توسعه تکنولوژی‌های نو در تولید مصالح ساختمانی در کشور برنامه‌ریزی شده ولی متاسفانه این برنامه‌ها موفق نبوده و باید برنامه‌ریزی‌های جدیدی صورت گیرد.

اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌آهن میانه- اردبیل گفت: این خط‌آهن یک پروژه بزرگ و در عین حال پیچیده است که نیازمند اجرایی کردن پل‌ها و تونل‌های فراوانی است و در صورت تخصیص حداقل ۳هزار میلیارد ریال در هر سال این محور تا دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

گلستان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های اداره كل هواشناسی مبنی بر ناپایداری شرایط جوی استان طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر؛ از هم استانی‌ها خواست كه برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به توصیه‌های ایمنی و تمهیدات لازم توجه کنند.

 

نظر شما