شناسهٔ خبر: 27655 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديركل فرودگاه‌های استان فارس خبر‌داد:

مذاکره با اتریشی‌ها برای برقراری پرواز شیراز- اتریش/ آغاز عمليات روكش باند فرودگاه بين‌المللی شيراز/ اجرای پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی

فرودگاه شیراز مديركل فرودگاه‌های استان فارس از مذاکره با ایرلاین‌های خارجی برای برقراری پرواز در مسیرهای جدید خبر داد و گفت: به این منظور رایزنی با اتریشی‌ها را برای برقراری پرواز مستقیم شیراز- اتریش آغاز کرده‌ایم و دو ایرلاین خارجی دیگر نیز در مسیر مذاکرات قرار دارند.

رضا بديعی‌فرد مديركل فرودگاه‌های استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: درحال رایزنی با آن دسته از شرکت‌های خارجی هستیم که در مسیرهای هوایی جدید بین تهران و پایتخت‌های خود پرواز گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: به این منظور رایزنی با اتریشی‌ها را برای برقراری پرواز مستقیم شیراز- اتریش آغاز کرده‌ایم و دو ایرلاین خارجی دیگر نیز در مسیر مذاکرات قرار دارند.

وی با اعلام اینکه در صورت ساخت کامل فرودگاه شیراز در سال ۹۶ بیشترین پروازهای خارجی را بعد از فرودگاه امام خواهیم داشت، گفت: در راستای بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه بين‌المللی شيراز، طی ۲ سال گذشته عمليات تراش آسفالت، ترميم و اجرای لايه‌های آسفالتی باندهای ۲۹ راست و چپ و توسعه پاركينگ هواپيما (اپرون) به مساحت ۴۰ هزار مترمربع انجام شد.

به گفته بدیعی فرد طبق برنامه‌ريزی‌های انجام شده عمليات روكش نهايی باند ۲۹ راست هم اكنون آغاز شده و انتظار می‌رود براساس تعهد پيمانكار پروژه تا پايان مهرماه سال جاری روكش نهايی این باند به اتمام برسد.

بديعی فرد با بیان اینکه آماده‌سازی و پاك‌سازی اس. تريپ باندهای فرودگاه از اقدامات مهمی است كه در راستای تمديد گواهينامه بين‌المللی فرودگاه صورت پذيرفته است، به بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این فرودگاه اشاره کرد و گفت: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت فرودگاه بر توسعه فضای ترمینالی و ایمنی باند و رعایت استاندارها تاکیدات ویژه‌ای داشتند.

مديركل فرودگاه‌های استان فارس توضیح داد: هزينه اجرای پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی بالغ بر ۲۸ ميليارد تومان است كه از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران تامين شده است.

نظر شما