شناسهٔ خبر: 27689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

بهسازی و روکش آسفالت مسیر تردد زوار اربعین در محور عبدالخان – بستان خوزستان

محسن یوسفی معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت مسیر تردد زوار اربعین درمحور عبدالخان – بستان به طول ۵۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محسن یوسفی با اشاره به پروژه‌ها و عملیات‌های راهداری در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه گفت: با توجه به این‌که در مراسم اربعین حسین خیل عظیمی از زوار وارد خوزستان شده و از طریق مرزهای شلمچه و چذابه به کشور عراق می‌روند، علمیات‌هایی را در مسیرها و محورهای ارتباطی منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه شروع کردیم.

وی افزود: در این راستا عملیات بهسازی شامل آسفالت‌‌گذاری موضعی در محور عبدالخان – بستان به طول ۵۰ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است.

یوسفی تصریح کرد: از روزهای گذشته ۲ اکیپ راهداری عملیات آسفالت‌گذاری موضعی در جاده عبدالخان – بستان را شروع کرده‌اند و این جاده منتهی به مرز چذابه است. حدود ۸ هزار تن آسفالت برای انجام این عملیات خریداری شده و همچنین این عملیات با اعتبارات استانی و ملی تا حدود ۳ هفته آینده پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به مرمت آسفالت مسیرهای منتهی به مرز شلمچه بیان کرد: یک پارکینگ به مساحت ۵۰ هکتار توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در مرز شلمچه در حال احداث است که ۲۰ هکتار آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است و در حال حاضر اکیپ‌های اداره در حال تسطیح، زیرسازی و آماده‌سازی این پروژه با ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل امکانات راهداری و اعتبارات ملی و استانی هستند.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین مقرر شده ادامه عملیات این ۲۰ هکتار از پروژه پارکینگ، به صورت پیمانی با برگزاری مناقصه اجرا شود و اکنون فراخوان این مناقصه به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

یوسفی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از زوار حسینی با خودروهای شخصی به مرزهای شلمچه و چذابه می‌روند و پس از پارک خودروهای خود در مرز، وارد کشور عراق می‌شوند که احداث این پارکینگ در مرز شلمچه باعث کاهش ازدحام ناشی از عبور خودروهای شخصی خواهد شد.

وی گفت: محور اهواز – سوسنگرد – بستان – چذابه و همچنین دیگر مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه تا قبل از ایام اربعین ایمن‌سازی و تجدید خط‌کشی و در صورت مشاهده نواقصی در علائم و تابلوهای راهنمایی این نواقص رفع خواهند شد تا ان‌شاءالله سفری ایمن و روان برای زوار حسینی رقم بخورد.

نظر شما