شناسهٔ خبر: 27715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۱ لغایت ۳۱ شهریور ماه،

دهه احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در استان خراسان شمالی

جاده رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان از سال ۹۳ روزهای پایانی شهریور در تقویم خراسان شمالی دهه احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی علی پرتونیا گفت: این نامگذاری با ابتکار و هم فکری همه سازمان‌ها و ادارات مسوول در این بخش، به جهت تشويق رانندگان به رعايت مقررات رانندگی بمنظور كاهش خطاهای انسانی در بروز سوانح و تصادفات رانندگی انتخاب شده است.

وی افزود: عوامل بسیاری در وقوع یک تصادف تاثیرگذار هستند و از آنجا که مهم­ترین آن عامل انسانی است، آموزش در زمینه ایمنی حمل و نقل با هدف تغییر در رفتار کاربران راه می­‌تواند به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، آموزش با هدف تدوین یک برنامه راهبردی برای پیشگیری از رانندگی تهاجمی در راستای ایمنی در عبور و مرور و بهبود حمل و نقل می‌تواند منجر به کاهش تصادفات شود. روزهای پايانی تعطيلات تابستان با توجه به افزایش آمار مسافرت­‌ها، این اقدام با هدف ترویج احترام به قوانین و مقررات، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان و یادآوری احترام به قوانین رانندگی صورت گرفته است.

پرتونیا گفت: این نامگذاری به دنبال جلسه مدیریت کمیسیون ایمنی راه‌های استان انجام شد که برای یادآوری شهروندان به این مهم به طور نمادین به این عنوان نامگذاری شد.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور ماه و افزاش حجم ترافیک محورهای مواصلاتی استان ،پیرو تصمیمات اخذ شده در ششمین کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان، تمامی فعالیتهای کارگاهی راهسازی در محورهای مواصلاتی استان نیز از ۱۳۹۵/۰۶/۲۱ لغایت ۱۳۹۵/۰۷/۰۳ تعطیل میشود.

رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیان کرد: از ۲۱ لغایت ۳۱ شهریورماه دهه "احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی" نامیده شده و این در تقویم خراسان شمالی ثبت شده است.

استان خراسان شمالی در حد فاصل دو مقصد زیارتی و گردشگری مشهدالرضا (ع) و استان‌های شمالی قرار دارد و سالانه میلیون‌ها مسافر برای رسیدن به این مناطق زیارتی و سیاحتی از این خطه عبور می‌کنند.

نظر شما