شناسهٔ خبر: 27743 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر‌ خبر‌ داد:

توسعه‌ ۳ بندر کوچک هرمزگان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی/ جزئیات پروژه لایروبی در بندر جاسک/ اتمام عملیات بازسازی برج مکران‌در بندر جاسک

محمد محسنی مدیر اداره بنادرو دریانوردی شهید باهنر‌ با اعلام ادامه پروژه لایروبی در بندر جاسک کل حجم لایروبی اخیر در بندر جاسک را ۲۱۶۲۴ متر مکعب اعلام کرد و در عین حال از اتمام عملیات بازسازی برج سیاه و سفید مکران در جاسک خبر داد.

محمد محسنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از پایان عملیات بازسازی و مرمت برج سیاه و سفید مکران در جاسک خبر داد و گفت: محوطه سازی، ساخت دیوار پیرامونی، انجام پی ورس، پیاده روسازی، انجام پرایمر، رنگ جوتن و روشنایی برج سیاه و سفید بندر جاسک به پایان رسید.

وی با اعلام اینکه اتمام این عملیات اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی را در بر داشت، توضیح داد: این برج در راستای حفظ و استواری آثار و علایم کمک راهبری دریایی و تاریخ دریایی کشور، در جاسک توسط بندر شهید باهنر از اردیبهشت امسال درحال مرمت بود و هم اکنون پروژه به پایان رسیده است.

به گفته محسنی این بنا یکی از بناهای قدیمی است که مردم و دریانوردان منطقه با قراردادن مشعل های آتش با استفاده از چربی های فشرده حیوانی و روغن آبزبان غول پیکر که گاه به دست می‌آمد تردد شب را برای دریانوردان درمحدوده آبی جاسک آسان می‌کرد.

مدیر اداره بنادرو دریانوردی شهید باهنر هم چنین توضیح داد که کل پروژه های اجرا شده و در حال اجرا شامل لایروبی بنادر جاسک، سیریک و تیاب، برج سیاه و سفید جاسک، مداربسته و فیبر نوری جاسک و برج کنترل جاسک با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان آغاز شده است که ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آن امسال انجام گرفته است.

محسنی هم چنین از ادامه پروژه لایروبی در بندر جاسک خبر داد و گفت: کل حجم لایر وبی اخیر ۲۱۶۲۴ متر مکعب بوده است و ادامه این عملیات به سرعت ادامه دارد.

نظر شما