شناسهٔ خبر: 27763 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قهاری تاکید کرد:

ضرورت توجه هرچه بیشتر به زیرساخت‌های فرهنگی شهرسازی/ استفاده هرچه بیشتر از نهادهای تخصصی و مردم‌نهاد

بهروز مرباغی رئیس انجمن مفاخر معماری ایران ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی خواستار توسعه زیربناهای فرهنگ شهرسازی در فعالیت‌های این وزارتخانه شد و تاکید کرد: نقش نهادهای مردم‌نهاد در ادامه فعالیت‌ها پررنگ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سید علیرضا قهاری، استاد دانشگاه و رئیس انجمن مفاخر معماری ایران در نشست دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با تشکل‌ها، انجمن‌ها و فعالان میراث‌ فرهنگی، معماری، شهرسازی و محیط‌زیست بر لزوم توجه هرچه بیشتر به بُعد فرهنگی شهرسازی گفت: امروز شاید بیشتر گرفتار کارهای اجرایی شده‌ایم. درحالیکه باید بیشتر به زیرساخت‌های شهرسازی و پرونده‌ها و مسائل روز توجه شود.

قهاری با بیان اینکه بهتر است وزارت راه و شهرسازی مروری بر کارنامه فعالیت سه ساله خود در دولت تدبیر و امید داشته باشد، تاکید کرد: بهتر است وزارت راه و شهرسازی دریک سال آتی توجه بیشتری به زیرساخت‌های فرهنگ شهرسازی و شهروندی داشته باشد.

وی افزود: امروز انجمن ها و نهادهای تخصصی و مردمی زیادی هستند که ازآنها می‌توان درعرصه ایجاد زیرساخت های فرهنگی شهرسازی استفاده کرد.

همچنین دراین نشست، بهروز مرباغی، عضو انجمن مفاخر معماری ایران و عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران در سخنانی پیشنهاد کرد تا در نشست‌های تشکل های معماری درکنار آسیب‌شناسی این حوزه به الگوسازی مصداقی نیز پرداخته و نمونه‌های موفق معماری و شهرسازی معرفی شود.

وی تصریح کرد: انجمن مفاخر معماری ایران می‌تواند درصورت حمایت به تبیین نقاط روشن معماری و نیز آسیب‌شناسی شهرسازی بپردازد.

نظر شما