شناسهٔ خبر: 27771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک نماینده تهران در مجلس مطرح کرد:

بی‌توجهی‌ها؛ عامل حوادث فرونشست زمین در تهران/ تاکید بر نظارت و بازرسی دقیق شهرداری بر انجام پروژه‌های عمرانی

پروانه مافی پروانه مافی، در واکنش به حوادث اخیر در مناطق مختلف شهر تهران، افزود: شهرداری در ساخت و سازهای اخیر به ویژه در بحث مترو باید دقت نظر بیشتری داشته باشد زیرا ممکن است همین بی‌توجهی‌ها حوادث ناگواری را رقم زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حادثه شهران، ادامه داد: اگر حادثه در شهران، ساعت ۸ صبح اتفاق می افتاد و مردم بسیاری در رفت و آمد بودند، ممکن بود خسارت های جانی و مالی زیادی رخ دهد به گونه ای که این خسارت ها قابل جبران نبود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید بر اینکه توجه و دقت پیمانکاران مترو، باید بیش از پیش باشد، تصریح کرد: حادثه اتوبان ستاری نیز، موضوعی مشابه حادثه شهران است و این مهم نشان می دهد که شهرداری باید بر پروژه هایی که به پیمانکاران می دهد نظارت و بازرسی دقیقی انجام دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه بازرسی حین عمل و فعالیت وجود ندارد و همیشه بازرسی ها بعد از فعالیت است که این اقدام نمی‌تواند مفید واقع شود لذا به نظر می رسد ارزیابی و نظارت باید در زمان فعالیت صورت گیرد تا اگر کم کاری و بی دقتی وجود دارد حین عمل رفع شود لذا کنترل و نظارت شهرداری باید افزایش یابد و بازرسی در انجام فعالیت ها با دقت صورت گیرد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: البته این حوادث در کمیسیون شوراها بررسی می شود و با شروع به کار مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهیم تا بررسی دقیقی روی آن انجام شود./

نظر شما