شناسهٔ خبر: 27804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد:

اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان به پروژه محور رابر- کرمان/ ایجاد اشتغال و انتقال محصولات معدنی به بندرعباس

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از جدول ۲۰ پیوست قانون بودجه وزارت راه و شهرسازی به محور رابر ـ کرمان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان، محمدمهدی بلوردی در حاشیه بازدید از پروژه جاده مستقیم رابر ـ کرمان اظهار داشت: محور رابر به کرمان یکی از محورهای مهم استان کرمان است که هم از منابع استانی تامین اعتبار می‌شود و هم در جدول ۲۰ پیوست قانون بودجه وزارت راه و شهرسازی است که امسال از این محل ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه مهم اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه این پروژه نقش مهمی در ایجاد اشتغال مردم و انتقال محصولات معدنی به سمت بندرعباس دارد و ارزش افزوده را در اقتصاد منطقه ایجاد می‌کند، گفت: رایزنی‌هایی در حوزه مشارکت با مس برای تکمیل این پروژه حیاتی انجام شده و این پروژه یکی از اولویت‌دارترین پروژه‌های راه و شهرسازی است که در دستور کار قرار دارد.

بلوردی با اعلام اینکه به قیمت امروز این پروژه به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند دارد، بیان داشت: این پروژه به طول ۳۴ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و با بهره‌برداری از آن علاوه بر استفاده معدن درآلوئیه حدود ۷۰ کیلومتر مسیر ارتباطی شهرستان رابر و شهرستان‌های جنوبی به کرمان را کوتاه می‌کند که این گردش ترافیک به رونق اقتصادی منطقه کمک موثری می‌کند.

وی افزود: تاکنون حدود ۴ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه بدهکار هستیم اما پیمانکار با توجه به کمبود اعتبارات به کار خود ادامه داده است.

نظر شما