شناسهٔ خبر: 27866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رستمی و علم در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کردند:

ارتقای وضعیت معیشتی و حرفه‌ای راهداران با سیاست انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی/ وضعیت ایمنی راه‌های بوشهر مطلوب است

عکس ترکیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهدارتقای وضعیت شغلی راهداران باشیم، همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع به بالا بودن درصد ایمنی راه‌های بوشهر اشاره و آمادگی خود را برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات جاده‌ای با اتخاذ برنامه‌های آموزشی اعلام کرد.

فرزاد رستمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: عملیات راهداری شامل اموری روزمره و طاقت‌فرساست که رسیدگی به آنها در کنار ده‌ها مسئولیت دیگر و نیز کمبود اعتبار برای مدیران کل راه و شهرسازی دشوار بود. راهداران افرادی بسیار صبور و کوشا هستند که با وجود حجم بالای خدمت‌رسانی از حداقل حقوق برخوردارند.

رستمی گفت: با انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی امیدواریم درآینده نزدیک شاهد ارتقای وضعیت معیشتی راهداران باشیم و از سوی دیگر با کم شدن نیروهای اداره‌های کل راه و شهرسازی امکان ارتقای حقق و مزایای نیروهای باقی‌مانده دراین اداره‌های کل ازجمله در بوشهر فراهم‌تر خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر افزود: از سوی دیگر برای بنده و سایر مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی بیشتر درکنار کارهای عملیاتی درامور توسعه راه‌ها و تدوین چشم‌انداز شهرسازی فراهم می‌شود.

رستمی تاکید کرد: در استان بوشهر باید مطالعات اداره کل راه و شهرسازی درحوزه بافت‌های فرسوده و تاریخی و نیز نظارت این اداره کل بر اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی افزایش یابد و درنظر داریم جلسه‌های بیشتری دراین باره با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی برگزار کنیم تا میزان تحقق طرح‌های کلان افزایش یابد. همچنین با توجه به اینکه چندین پروژه مشارکتی با وزارت نفت داریم باید دراین زمینه وقت بیشتری صرف کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر یعنی ۶۰ درصد نیروهای اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر به زودی با امضای توافق‌نامه برای ادامه خدمات زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر قرار می‌گیرند، گفت: از مهر ماه حقوق این راهداران توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود.

تاثیر مثبت ادغام راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای درارتقای ایمنی راه‌ها

همچنین سید حمیدرضا علم، مدیر کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای بوشهر درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر تاثیر مثبت ادغام راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در ارتقای ایمنی راه‌ها گفت: براساس طرح جدید، بخش راهداری از اداره کل راه وشهرسازی جدا و به بخش حمل ونقل جاده‌ای ملحق می شود تا توان و امکانات هردو بخش تحت مدیریت واحد در خدمت ایمنی بیشتر عبور و مرور مردم قرار گیرد.

علم تصریح کرد: تمام مقدمات لازم فراهم شده و با ایجاد کمیته‌ای زیرنظرسازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، کار نقل وانتقال نیروها ، ساختمان ، ماشین آلات و امکانات هردو مجموعه به مراحل پایانی رسیده و آماده اجرای این مهم در استان هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر عنوان کرد: حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای رسمی، قراردادی و طرحی از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه کیفیت راه‌های استان بوشهر مطلوب است به وجود حدود ۶۳۰ کیلومتر بزرگراه دراین استان اشاره کرد و گفت: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا طول بزرگراه‌های استان به ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌‌یابد. ضمن اینکه بوشهر از نظر ایمنی جاده‌ای استان اول کشور است و ۹۵ درصد محورهای این استان دارای سامانه هوشمند نظارت و کنترل جاده‌ای است و عمر اکثر وسایل نقلیه ناوگان مسافربری استان تنها پنج سال است.

اجرای موفقیت‌آمیز طرح آموزش موتورسیکلت‌رانان درروستاهای بوشهر

علم افزود: اخیرا برای افزایش سطح ایمنی راه‌های بوشهر طرح آموزش موتورسیکلت‌رانان را در۳۰ روستا اجرا کردیم و پس از مدتی دربررسی میدانی به این نتیجه رسیدیم که دراین روستاها تلفات موتورسواران به صفر رسیده است. درنظر داریم این طرح را درکنار سایر برنامه‌های آموزشی در استان اجرایی کنیم. اکنون تلفات جاده‌ای بوشهر درمحور غربی که خودروهای حمل قاچاق تردد دارند متمرکز است و سایر راه‌ها از امنیت خوبی برخوردارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دربوشهر درحال احداث است، گفت: به زودی عملیات نوسازی پاسگاه‌های گناوه و کنگان شروع می‌ِود و درحال مکان‌یابی برای احداث پاسگاه عسلویه هستیم.

نظر شما