شناسهٔ خبر: 27886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد:

اتمام عملیات تعریض ۱۰ كیلومتر از محور هراز

جلسه با حضور مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران ، فرماندهی پلیس راه مازندران و مجری شركت ساخت و زیربناهای حمل و نقل كشور در محور هراز، عملیات تعریض و ارتقاء ۱۰ كیلومتر از این حدفاصل (ابتدای منطقه پنجاب تا تونل شماره ۹) به طور آزمایشی بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، حیدر نوروزی مدیركل راه و شهرسازی استان در حاشیه این بازگشایی عنوان کرد: محور هراز یكی از شریان‌های مهم مازندران است كه این استان را به پایتخت كشورمتصل نموده و از آنجا كه این محور دارای قدمتی تاریخی می‌باشد، طبیعی است كه مشخصات و درجه آن با شرایط حمل و نقل و ترافیك امروز مطابقت نداشته باشد، از این رو عملیات تعریض و چهارخطه شدن در دست اجراست.

وی به طول محور هراز در حوزه استحفاظی این اداره كل اشاره کرد و گفت: از ۱۱۰ كیلومتر مسیر محور هراز در مازندران نیمی تعریض و ارتقاء یافته و مابقی در دست اجراست كه با انجام این عملیات شاهد كاهش تصادفات و سوانح رانندگی در این محور مهم و حیاتی استان نباشیم.

مدیركل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن قدردانی از پیگیری‌های مجدانه مسؤلین ذیربط در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی بخش راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در سطح این محور این اداره كل همزمان با عملیات تعریض ایمن سازی محور را در قالب نصب نیوجرسی ، اجرای خط كشی ، نصب انواع علائم و ... در دستور كار دارد.

نوروزی ضمن اعلام رضایت از اجرای عملیات تعریض محور هراز عنوان كرد: خوشبختانه با توجه به حضور مهندسان متعهد و كار آزموده در محل پروژه ، امید آن است تا هرچه زودتر شاهد بهره برداری نهایی از پروژه مذكور بوده چرا كه حق مردم شریف ایران اسلامی است كه جاده‌هایی ایمن و استاندارد داشته باشند.

سرهنگ جعفر محمدنژاد فرمانده پلیس راه استان نیز در این بازگشایی گفت: راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن و نزدیكی به پایتخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پرتراكم محسوب می‌شوند. همچنین فاصله كم مراكز جمعیتی در این استان و تراكم شهرها نیز بر اهمیت راه‌های درون استانی افزوده ، لذا با این همه ویژگی باید نگاه و توجه خاصی به محورهای این استان شود.

سرهنگ محمد نژاد در ادامه به عملیات تعریض محور شریانی هراز اشاره کرد و افزود: با توجه به كمبودهای اعتباری و مالی ، اقدامات وسیع و مثبتی در جهت تعریض و ایمن سازی محور هراز به اجرا در آمده است.

فرمانده پلیس راه استان در ادامه از فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه راه و شهرسازی استان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی محورهای ارتباطی استان تشكر و قدردانی کرد.

گفتنی است در آینده‌ای نزدیك و با حضور مسؤلین ارشد كشوری و استانی عملیات اجرایی مذكور افتتاح و مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد.

نظر شما