شناسهٔ خبر: 27889 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش هفتگی مهم‌ترين خبرهای استان‌ها:

بهسازی بیش از ۳ هزار کیلومتر از محورهای خراسان رضوی/ بهره‌برداری از بیمارستان مامونیه استان مرکزی تا یک ماه آینده/ بررسی فرونشست‌های زمین در تهران/ نصب ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای خراسان جنوبی

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، بهسازی بیش از ۳ هزار کیلومتر از محورهای خراسان رضوی، بهره‌برداری از بیمارستان مامونیه استان مرکزی تا یک ماه آینده، بررسی فرونشست‌های زمین در تهراناز سوی کارشناسان و نصب ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای خراسان جنوبی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار استان‌ها در هفته ای که گذشت به شرح زیر است؛

البرز

- استاندار البرز در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تأکید براین مطلب که رشد ۳.۰۴ درصدی جمعیت در البرز با امکانات زیربنایی این استان هماهنگی ندارد گفت: باتوجه به آمار اعلام شده ثبت‌نام مدارس در سال ۹۴ و ۹۵ در این استان نزدیک به ۸.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان گفت: روند تکمیل پروژه امتداد بزرگراه همت به اتوبان کرج درحال انجام است به طوری که قطعه دوم این پروژه پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: در طول دولت تدبیر و امید توانستیم ۳ هزار و ۵۷۰ کیلومتر از راه‌های استان را بهسازی سطح رویه کنیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان‌ رضوی با تشریح ۱۰۷ پروژه‌ عمرانی استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۷۹ میلیارد تومان برای سال ۲۰۱۷ در شهر مشهد که از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می‌شود، پیشنهاد ۹ بندی معاونت عمرانی استانداری را به ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ ارایه کرد.

مرکزی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در سفر معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی،به این استان اعلام کرد که۵ کیلومتر از باند  دوم محور محلات-دلیجان(محور زیرآب) و ۶/۵ کیلومتر از بزرگراه محلات-خمین به ارزش مجموع ۱۳۰ هزار میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.

محفوظی همچنین در این سفر بیان کرده بود که برای تکمیل پروژه های راه سازی، بزرگراه ها، آزادراه و خطوط ریلی کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۴ هزار میلیون ریال تحویل موقت بیمارستان ۳۲ تختخوابی مامونیه را ظرف یک ماه آتی در برنامه خود دارد.

لرستان

 ۲ قطعه از طرح چهار خطه مسیر خرم آباد به کوهدشت با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به بهره برداری رسید.

فارس 

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: پنج بیمارستان با مجموع زیربنای ۱۲۳ هزار و ۹۷۸ متر مربع درشهرستان‌های مختلف فارس درحال احداث است.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با تأکید براینکه ۳۰ آبان، آخرین مهلت پایان اقدامات لازم برای تملک کارخانه ریسباف است گفت: تا آن زمان تمامی وجوه باید پرداخت شده و سند آن بدون معارض انتقال یافته و رسما به وزارت راه تحویل داده شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان بر لزوم توسعه فضای فیزیکی این فردگاه تاکید کرده و گفته است:باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی و در اولین فرصت است.

طی سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان عملیات ساخت قطعه ۱ و ۲ کنارگذر شرق اصفهان آغاز شده و از سویی دیگر بخشی از باند دوم بادرود - کاشان افتتاح و ساخت ۳۶ کیلومتر ازاین محور شروع شد. باند دوم محور اصفهان- گلپایگان نیز در این سفر به افتتاح رسید.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی جاده جدید و میان‌بر مسجدسلیمان -اهواز در روزهای آینده خبر داد.

تهران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارایه گزارشهایی مبنی بر فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان تهران خبر داد و گفت: بحث فرونشست مساله ای جدی و نگران کننده در کل کشور است و براساس اطلاعات سازمان زمین شناسی، حدود یک سوم از فضای سرزمین ایران دچار فرونشست شده است.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از جدول ۲۰ پیوست قانون بودجه وزارت راه و شهرسازی به محور رابر ـ کرمان اختصاص یافت.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای بالا بردن ارتقای ایمنی راه‌های استان ۵۰ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب شده است.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رقم بیش از ۴۲ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا و افزایش صادرات مواد غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

گیلان

استاندار گیلان در مراسم بهره‌برداری از طرح های مسکن مهر گیلان گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد مسکن مهر گیلان به متقاضیان واگذار شده است.

نظر شما