شناسهٔ خبر: 2790 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گراميداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداري

ناصر رزاق‌منش مراسم گراميداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداري با حضور 1200 نفر از فعالان و پيشكسوتان حوزه حمل و نقل جاده‌اي و راهداري ،مسولان تشكل هاي صنفي حمل ونقل ودستگاه هاي اجرايي مرتبط با خدمات بخش حمل ونقل، در سالن همايش برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهندس ناصر رزاق‌منش مديركل روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي ضمن تبريك هفته حمل و نقل ، رانندگان وراهداري با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين مراسم با هدف ارج نهادن به خدمات فعالان بخش حمل و نقل جاده‌اي و راهداري، همچنين پيشكسوتان، با حضور مقام عالي وزارت راه و شهرسازي ، وزراي سابق راه و شهرسازي سه دهه پس از انقلاب اسلامي، مديران ستادي و استاني، مسئولان و دست‌اندركاران اجرايي مرتبط با خدمات بخش حمل و نقل و راهداري و تشكلهاي صنفي حمل و نقل جاده‌اي، روزچهارشنبه 26 آذر سال‌جاري از ساعت 17 تا 22 در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به محور برنامه‌هاي مراسم يادشده، افزود: در اين مراسم تجليل از رانندگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي، راهداران، پيشكسوتان همچنين از خانواده‌‌هاي همكاران و تلاشگراني كه در حين انجام مأموريت و خدمت، دعوت حق را لبيك گفتند، در دستور كار قرار دارد.

رزاق منش گفت: يقين داريم كه در اين فرصت گرانقدر بسياري از گروه‌ها و قشرهاي كاري مرتبط با حمل و نقل، شايسته قدرداني و تجليل هستند. اما به لحاظ محدوديت و فضاي خاص مراسم اين امكان فراهم نيست تا از همه‌آنها تجليل شود، گرچه همه آنها از نظر ما برتر و شايسته تقدير هستند اما به ناچار ركن اصلي تقدير كه فلسفه وجودي اين هفته نيز بر پايه تلاش آنها شكل گرفته (رانندگان و راهداران)، است.

مدير كل روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ا ي تصريح كرد: با توجه به ضرورت تداوم هرساله برگزاري مراسم گراميداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداران، از همه  پيشكسوتان، فعالان، همكاران و صاحب‌نظران تقاضا داريم جهت ارتقاي كيفي اين مراسم ، پيشنهادها و ديدگاه‌هاي خود را به دفتر روابط عمومي ارسال نمايند.

يادآور مي‌شود، فلسفه 26 آذر كه در تقويم رسمي كشور به عنوان روز حمل‌ونقل و رانندگان نام گرفته، بر مبناي مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌اي در سال 1362 به فرمان حضرت امام خميني (ره) براي تخليه بنادر از كالاهاي استراتژيك و مايحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است كه به همت و پيگيري متوليان امر در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ، در تقويم كشور ثبت شده است و 1دي نيز به عنوان شروع اولين روز زمستان و اوج تلاش و فداكاراي و آمادگي راهداران براي نگه‌داري راه‌ها و باز نگه داشتن آنهاست كه بر اساس سنت همه ساله ازاين روز نمادين به عنوان روز راهدار ياد مي‌شود.

بنابراين فاصله 26 آذر تا 1 دي در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي به هفته حمل‌ونقل رانندگان و راهداري موسوم يافته است.

نظر شما