شناسهٔ خبر: 27965 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های هوایی «گئورگ ژرستر» انجام شد

حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه عکس‌های «گئورگ ژرستر»

نمایشگاه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در اولین روز بازگشایی نمایشگاه عکس‌های هوایی «گئورگ ژرستر» در فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی در اولین روز از بازگشایی نمایشگاه عکس‌های هوایی «گئورگ ژرستر» که به مدت دوهفته در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از این نمایشگاه در جریان جزئیات مسائل قرار گرفت.

این نمایشگاه با هدف نگاه به ایران از فراز آسمان به مدت دو هفته در این فرهنگسرا برگزار و میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

عکس‌های موجود در این نمایشگاه متعلق به عکاس سوئیسی گئورگ ژرستر است که بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ میلادی بر فراز سرزمین ایران پرواز کرده است.

این هنرمند اروپایی ٤٠ سال پیش و  در سال ١٣٥٥ در سفری پرمخاطره زیبایی‌های ایران را از آسمان با دوربین عکاسی ثبت کرد و بعد از گذشت چهار دهه با حضور در تهران عکس هایش را در گالری فرهنگسرای  نیاوران در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

در این نمایشگاه که  با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران  با عنوان " ایران از چشم های هما "  برگزار می شود تعداد صد و سی عکس کم نظیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

ژرستر که به همراه دو تن از شاگردانش برای حضور در این نمایشگاه به تهران سفر کرده در گفت و گویی با خبرنگاران در این خصوص اعلام کرده است: بعد از چهل سال که به ایران آمده‌ایم باید بگویم همه چیز تغییر کرده است، این را زمانی متوجه شدم که در هواپیما وارد آسمان ایران شدیم و هزاران کیلومتر در آسمان پرواز کردیم تا به تهران برسیم. ایران برای من همیشه خاطره انگیز است و این سرزمین زیبا را به خوبی می‌شناسم. با گذشت ٤٠ سال به اینجا آمده‌ایم تا تصاویر به جا مانده از آن سال‌ها را به نمایش بگذاریم و باید بگویم این آثار هدیه‌ای است از جانب من به همه ملت ایران.

گفتنی "گئورگ ژرستر" عکاس سوئیسی پیش از این و در سال ٢٠١١ عکس های خودش از ایران را در نمایشگاهی با نام «بهشت گمشده: ایران از آسمان» در لندن به نمایش گذاشت.

افتتاحیه نمایشگاه ایران از چشم‌های هما عصر روز جمعه ٢٦ شهریور ساعت ١٧ با حضور هنرمندان ، جمعی از مقامات سفارت خانه‌های اروپایی مستقر در تهران و اهالی رسانه در فرهنگسرای نیاوران گشایش انجام شده و تا ١٠ مهر نیز ادامه خواهد داشت./

نظر شما