شناسهٔ خبر: 27991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخوان عبداللهیان و وحدتی‌فر مطرح کردند:

توسعه راه‌ها و احیای بافت فرسوده خراسان رضوی با انتزاع راهداری/ فعالیت هفت ساله راهداری در سه سال انجام شد/ کمبود اعتبار و نیروی متخصص راهداری در استان

محمد رضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت بیشتری برای پیگیری توسعه راه‌ها و احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری دراستان خراسان رضوی فراهم می‌شود. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی ازاین انتزاع اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد افزایش اعتبار برای تامین ماشین آلات راهداری به‌روز و استاندارد و نیز افزایش نیروهای متخصص در این استان باشیم.

محمدرضا اخوان عبداللهیان، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل عنوان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در این انتزاع از لحاظ شکل اجرایی و سازوکار قانونی بسیار حساب‌شده و تحسین‌برانگیز بوده است. ناظر و مجری امور راهداری اصولا نباید یکی باشند و منطقی نیست که دستگاهی هم سازنده  و مجری طرح راهسازی و هم بهره‌بردار و نگهدارنده باشد و به نظر می‌رسد با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی  امور راهداری به طور بهتری اداره خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر اداره‌های کل راه و شهرسازی در استان‌ها با حجم بالای خدمات و مسئولیت‌ها درحوزه های توسعه راه، شهرسازی، مطالعات بازآفرینی و احیای بافت فرسوده، رفع مشکلات و انجام مطالعات حاشیه‌نشینی و مباحث زمین و مسکن مواجهند که پرداختن به امور پیچیده و زمان‌بر راهداری که خود حجم بالایی از فعالیت‌ها را خصوصا در بحران‌های بارشی زمستانی می‌طلبد، در کنار حوزه‌های دیگر زمان‌بر بود. از این پس با انتزاع راهداری از مسئولیت‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی می‌توانیم به تدوین برنامه‌های راهبردی دقیق خصوصا در حوزه بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی بپردازیم.

وی ادامه داد: از ۱۶۰۰ پرسنل این اداره کل حدود ۹۴۰ نفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منتقل می‌شوند که حقوق خود را از مهر ماه ازآن اداره کل دریافت خواهند کرد.

اخوان عبداللهیان گفت: در سه سال اخیر درحوزه راهداری توانستیم با استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین و شهرداران به اندازه هفت سال کار انجام دهیم که ازآن جمله می‌توان به آسفالت ۵۴۰ کیلومتر راه روستایی و مرمت و لکه‌گیری ۳۰۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی اشاره کرد. همچنین توانستیم میزان برخورداری از راه‌های روستایی را از ۸۶ به ۹۴ درصد برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی  با بیان اینکه ۲۰ هزار کیلومتر راه بزرگراهی، آزادراهی، راه اصلی و فرعی و روستایی دراین استان موجود است، گفت: با اینکه درسه سال اخیر عملکرد خوبی در توسعه راه‌های استان و نیز امور راهداری داشته‌ایم ولی هنوز درحوزه مرمت و نگهداری راه‌ها و ارتقای شاخص‌های آزادراهی استان راه طولانی درپیش داریم که امیدواریم با استفاده از مشارکت خیرین و شهرداری شاهد ارتقای خوبی باشیم.

وی تاکید کرد: انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی به اختصاص بودجه بیشتر و تمرکز بهتر بر امور راهداری می‌انجامد.

آمادگی راهداری خراسان رضوی برای برخورد با بحران‌های زمستانی

همچنین علی اکبر وحدتی فر، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خراسان رضوی با اعلام آمادگی راهداری خراسان رضوی برای برخورد با بحران‌های زمستانی گفت: امیدواریم با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درزیر پوشش یک اداره کل شاهد افزایش ایمنی راه‌های استان باشیم.

وحدتی‌فربا بیان اینکه مصوبه انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و قرار گرفتن آن درکنار حمل و نقل جاده‌ای تصمیم بجایی بوده است، افزود: از زمانی که یک جاده احداث می‌‌شود بحث حمل و نقل درآن مطرح است و قرار گرفتن آنها درکنار یکدیگر درافزیش ایمنی راه ها موثر خواهد بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: دراستان به دلیل کمبود اعتباربا کاستی‌هایی درتعداد نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه مواجه هستیم که امیدواریم با اتخاذ شیوه های صحیح مدیریتی بتوانیم به رسیدگی امور بپردازیم. راهداری خراسان رضوی رویکردی پویا دارد و اکنون پیش‌بینی مقابله با پیامدها و بحران‌های طبیعی فصل سرما به عمل آمده است.

نظر شما