شناسهٔ خبر: 28014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه معارفه ذيحساب اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بيان شد:

انجام پيگيری‌های لازم در راستای اعتبارات حوزه تملك جاری در استان همدان

جلسه ​​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پیرو انتقال حوزه راهداری به این اداره کل مکاتبات و پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات در حوزه تملك دارایی و جاری این بخش با سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حيدری در جلسه معارفه ذيحساب اين اداره كل كه با حضور مديركل اقتصاد و دارائی، مدیر خزانه استان، مدير راهداری، رئيس اداره ماشين آلات، رئيس اداره راه و ابنيه استان، رئیس اداره راه و ابنیه، رئیس اداره ایمنی و حریم راه، مدیر خزانه استان و سایر مدعوین برگزار شد، گفت: در راستای الحاق راهداری به حمل و نقل جاده‌ای، همدان دومین استانی است که نسبت به تعیین ذیحساب اقدام نموده است.

 وی با بيان اينكه پيگيری‌های لازم در راستای اعتبارات حوزه تملك دارایی و جاری انجام شده است، بیان كرد: همچنين با توجه به ادغام دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معارفه ذيحساب يكی از ضروری‌ترين موارد در راستای تسريع عملكردها بود که با همکاری مديركل و مسئولین اقتصاد و دارائی استان انجام شد.

حیدری افزود: حوزه حمل و نقل و راه و شهرسازی اقدامات مشتركی داشتند که بنابر تشخیص مسئولین و براساس ابلاغ رئیس جمهور و مصوبه شورای عالی اداری كشور، حوزه راهداری از راه و شهرسازی منفك و به اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ادغام دو حوزه راهداری و حمل و نقل ، با هماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولین و کارشناسان امور انتقال پرسنل ، ماشین آلات و ساختمان‌ها، برغم دشوار بودن حدود ۹۰ درصد انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینكه در حال حاضر ماشین آلات، ساختمان و انتقال پرسنل دو حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین شدند، گفت: هر زمانی كه مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همدان حضور یابند به طور رسمی فرآیند نقل و انتقالات اجرا می‌شود.

مدیركل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینكه همدان در منطقه سردسیر و كوهستانی قرار گرفته است، ابراز داشت: این اداره كل آمادگی كامل در راستای خدمت رسانی در حوزه راهداری و حمل و نقل را به مردم در مناطق برفگیر و گردنه‌ها را در فصل سرما دارد.

در ادامه ناصر محمودی نماینده وزیر و مدیركل اقتصاد و دارائی استان همدان نیز بیان کرد: معاونت نظارت مالی و خزانه داری بخشی از فعالیت سازمان دارائی است و هم اكنون شاهد رشد و پویایی بر نظارت مالی و خزانه داری در كشور هستیم به طوری كه با اجرای طرح سامانه اموال دولتی، تمامی اموال منقول و غیرمنقول شناسایی و ثبت می‌شود.

وی تصریح كرد: با توجه به وضعیت موجود خزانه داری دولت باید به سمتی حركت كند كه متكی بر درآمد نفت نباشد تا همواره به استقرار نظام پایدار دست پیدا كند.

نماینده وزیر و مدیركل اقتصاد و دارائی استان همدان بیان داشت: وزارت اقتصاد و امور دارائی در راستای عملی كردن اقتصاد مقاومتی فعالیت مطلوبی داشته است به طوری كه در راستای استقرار خزانه داری الكترونیك به این مهم پرداخته است و استان همدان نخستین فعال كننده خزانه داری الكترونیك است.

یادآور می‌شود: در خاتمه آقای زارعی كیان كارشناس اقتصاد و دارائی با دریافت حکم ابلاغی به عنوان ذیحساب این اداره كل معرفی شد.

نظر شما