شناسهٔ خبر: 28025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عبداللهيان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

دریافت ردیف ملی برای بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه‌نشینی مشهد/مشارکت ۳۰ درصدی دولت در احداث آزادراه مشهد- قوچان

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: از آن جا که موضوع حاشیه و شرایط بافت‌های ناکار آمد شهری بسیار اهمیت دارد، ما توانستیم ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه نشینی در کلانشهر مذهبی مشهد دریافت کنیم.

محمدرضا اخوان عبداللهيان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت موضوع حاشیه و شرایط بافت‌های ناکار آمد شهری گفت: ما توانستیم در سال ۹۵ برای اولین بار در کشور ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه نشینی در کلانشهر مذهبی مشهد دریافت کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور یگان ویژه حفاظت از اراضی در استان خراسان رضوی تشکیل شد همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در دولت یازدهم موفق به رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار متر مربع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: نظارت و رسیدگی به تخلفات شهرسازی و معماری در سطح استان به منظور حفظ حقوق شهروندان، به روز رسانی و تصویب طرح‌های جامعه تفصیلی همچنین تشکیل دبیرخانه معماری و شهرسازی برای رویداد جهانی مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جمله اقدامات انجام شده در دولت یازدهم بوده است.

عبداللهيان اظهار کرد: دولت مصوبه‌ای اخذ کرده که طی آن در پروژه احداث آزاد راه مشهد- قوچان به طول ۱۲۰ مشارکت داشته باشد و این طرح با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود. 

وی به دیگر اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: احداث پیاده رو زائرین، انجام مطالعات ارزیابی ایمنی راه‌ها استان، انجام مطالعه پدافند غیرعامل برای محورهای برون شهری استان خراسان رضوی از جمله دیگر اقدمات ایده آل انجام شده در دولت تدبیر و امید برای پروژه‌های راه و شهرسازی در استان بوده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرا پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات رهبر انقلاب گفت: برای این کار بیش از ۳۰ جلسه تاکنون برگزار شده که به موجب آن به تعریف ۹ پروژه راهی از نوع بین‌شهری با اعتبار ۵۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال منجر شده و  آغاز ۵۷ پروژه در حاشیه شهرها از جمله پروژه‌های مهم در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

نظر شما