شناسهٔ خبر: 28046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اردبیل خبر داد:

استان اردبیل جزو سه استان برتر در ارائه تسهیلات بافت فرسوده

عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو سه استان برتر در ارائه تسهیلات بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبيل، عبدالرحمن روحی با اعلام این خبر افزود: در حالی که تا پایان سال ۹۲ تنها ۴ هزار و ۷۰۰ واحد در استان اردبیل از تسهیلات بافت فرسوده بهره برده بودند، در طول سال‌های ۹۳ و ۹۴ نزدیک به ۲ هزار واحد از این وام بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه سهمیه استان از محل پرداخت وام‌های بافت فرسوده یک هزار و پانصد مورد بود، گفت: ما در ۶ ماهه اول امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ وام بافت فرسوده در سطح استان پرداخت نموده‌ایم.

روحی تصریح کرد: اداره عمران و بهسازی شهری در حال رایزنی برای اعطای ۳ هزار تسهیلات برای روستاهای ادغام شده در شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح استان است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اجرای چندین پروژه زیربنایی توسط این اداره در سطح استان، عنوان کرد: سالن ورزشی با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در محلات هدف (محدوده محله ایران آباد شهر اردبیل) با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی وسعت بافت‌های فرسوده در ۴ شهر اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال را بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: سکونت‌گاه‌های غیررسمی در سه شهر اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد نیز مورد مطالعه قرار گرفته که بالغ بر یک هزار و ۱۴۵ هکتار را شامل می‌شود.

نظر شما