شناسهٔ خبر: 28075 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیرکل کاپا:

نقش ایران در صنعت هوانوردی تاریخی است/ مذاکره با ایران فرصت است

پیتر هاربیسون دبیر کل کاپا و فرستاده نخست وزیر انگلیس که در اجلاس کاپا سخنرانی می کردند بر نقش کلیدی ایران در منطقه تاکید و مذاکره با ایران را فرصتی برای افزایش همکاری در بخش صنعت هوانوردی دانستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیتر هاربیسون – دبیر کل کاپا – در مراسم افتتاحیه اجلاس کاپا ۲۰۱۶با  بیان اینکه نقش ایران در صنعت هوانوردی تاریخی است جهان، گفت: از سال ۱۹۴۴ که پس از به اتمام رسیدن جنگ جهانی دوم ۵۲ کشور در شیکاگو گردهم جمع شدند، ایران نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌ها خود را مطرح کرد.

به گفته وی، با توجه به اهمیت جایگاه استراتژیک و جغرافیایی که ایران برای این صنعت دارد می‌توان گفت که حضور ما در ایران به عنوان یک اولویت قابل اتکاء مطرح است و در جریان مذاکرات می‌توان فرصت‌های مختلفی را بررسی کرد.

هاربیسون با بیان این‌که صنعت هوانوردی جهان تنها به جابه‌جایی یک مسافر محدود نمی‌شود، عنوان کرد: افزایش همکاری‌ها میان کشورهای مختلف در این بخش می‌تواند به افزایش دوستی‌ها و پیشبرد اهداف صلح‌محور کمک کند. از این‌رو ما امیدواریم در جریان حضورمان در تهران به شکل عملی شرایط را برای افزایش همکاری‌ها فراهم کنیم.

فرستاده ویژه نخست وزیر انگلستان نیز در اجلاس کاپا، با اشاره به اهمیت بالایی که ایران در منطقه دارد، اظهار کرد: ایران از نظر جمعیت تحصیلکرده رتبه در اقتصاد جهانی وضعیت هرم سنی بسیار جایگاه مهمی دارد. سیاست‌های دولت دکتر روحانی نیز توانسته شرایط را نسبت به گذشته بهتر کند.

وی ادامه داد: در کنار این شرایط موقعیت جغرافیایی ایران نیز باعث شده امکان تجارت و ترانزیت این کشور با همسایگان خود به شکل قابل توجهی افزایش یابد. در چنین چارچوبی امکان افزایش همکاری‌ها وجود دارد که می‌توان امیدوار بود در صورت کنار رفتن محدودیت‌ها، این امر ممکن شود.

وی همچنین درباره‌ی شرایط و ویژگی‌های صنعت هوانوردی انگلستان نیز گفت: ما در طول سال‌های گذشته در بخش‌های مختلفی از این صنعت فعالیت داشته‌ایم و از توسعه فرودگاهی گرفته تا حضور در بخش‌های مختلف تولیدات صنعتی انگلیسی‌ها توانایی‌های بالایی داشتند که می‌توان درباره انتقال آنها صحبت‌هایی را مطرح کرد.

 اجلاس کاپا  از دیروز ۲۸ شهریورماه در تهران  و در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شده  است و تا امروز ادامه دارد.

نظر شما