شناسهٔ خبر: 28103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های‌کاربردی در مهندسی سازه و مدیریت ساخت/ میزبانی دانشگاه صنعتی‌شریف برای همایش مهندسی

پوستر اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های‌کاربردی در مهندسی سازه و مدیریت ساخت به میزبانی دانشگاه صنعتی‌شریف طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی سازه و مدیریت ساخت در محورهای‌سازه، زلزله، سازه‌های هیدرولیکی و مهندسی و مدیریت ساخت ۳۱ شهریور و اول مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی‌شریف برگزار می‌شود.

نمایشگاه جانبی و کارگاه‌های تخصصی از دیگر بخش‌های اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی‌سازه و مدیریت ساخت است.

محورهای این کنفرانس موضوعاتی از قبیل سازه (سازه‌های بتنی،  سازه‌های فولادی، سازه‌های بنایی،  سازه‌های چوبی،  مهندسی پل،  مهندسی سد،  مکانیک جامدات صنعتی‌سازی سازه‌ها،  مهندسی سازه و مصرف انرژی و...)، مهندسی زلزله (دینامیک سازه، کنترل سازه‌ها، طراحی لرزه‌ای مبتنی بر عملکرد سازهها، روشهای به‌سازی و مقاومسازی سازهها،  مدلسازی و تحلیلدینامیکی سازهها، کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی زلزله و...)، مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی (سازه‌های دریایی، سازه‌های هیدرولیکی، روش‌های عددی در مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی و... و.) و مدیریت ساخت (روش‌های‌نوین ساخت، مدیریت پروژه، مهندسی ارزش،  منابع انسانی،  مطالعات سازمانی و....) خواهد بود.

همچنین در کنار اولین کنفرانس ملی پژوهش‌های کاربردی در مهندسی سازه و مدیریت ساخت، نمایشگاه تخصصی با این محوریت برگزار می‌شود و تمامی فعالان این حوزه اعم از تولیدکنندگان عرصه ساخت‌وساز، شرکت‌های اجرایی و مهندسین مشاور می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند و به ارائه خدمات، دستاوردها و محصولات خود بپردازند.

گفتنی است، مهندسی‌سازه و مدیریت‌ساخت از مهمترین گرایش‌های مهندسی عمران است که اکثر زمینه‌های کاری عمرانی را پوشش می‌دهند. به‌طور کلی مهندسی سازه در ارتباط با طراحی وآنالیزسازه‌های مختلف مانند ساختمان‌های بلند و کوتاهِ پیچیده، پل‌های بزرگ، تونل‌ها، تأسیسات نفتی، سازه‌های آبی و سدها، سازه‌های صنعتی و نظایر آنها می‌باشد. از طرفی انجام مناسب و بهینه‌ هر پروژه در گرو مدیریت صحیح و اصولی آن است، به ویژه در پروژه‌های عمرانی که با بخش‌های مختلفی مرتبط‌بوده و معمولاً افراد زیادی در آن فعالیت‌دارند.

علاوه براین، سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه‌های ساخت پروژه‌های عمرانی انجام می‌گیرند ارقام بسیار بزرگی را شامل می‌شوند که بدون درنظر گرفتن مسائل علمی و برنامه‌ریزی‌های اصولی، بازده این سرمایه‌ها (با توجه به نقایص حاصل، اتلاف وقت و از دست‌رفتن کارایی پروژه در مدتی کمتر از عمر مفید آن) عملاً ناچیز خواهد‌بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از این کنفرانس به وب‌سایت http://www.secm.ir./fa/ مراجعه کنند./

نظر شما