شناسهٔ خبر: 28129 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحمت‌اله مه‌آبادی:

سیاست وزارت راه و شهرسازی كلنگ‌زنی نیست/ وجود ۱۲۵ پروژه مطالعاتی در صنعت فرودگاهی

مه آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از به اتمام رساندن طرح‌های نیمه‌كاره و همچنین اجرای پروژه‌های تحولی در فرودگاه‌ها به‌عنوان جهت‌گیری اصلی مدیریت در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در شركت نام برد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رحمت‌اله مه‌آبادی در مراسم معارفه و تودیع سه تن از مدیران ارشد این شركت با اشاره به وجود ۱۲۵ پروژه مطالعاتی در صنعت فرودگاهی و همچنین پراكندگی ۵۴ كارگاه در فرودگاه‌های سراسر ایران، بر ضرورت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌كاره تاكید كرد و افزود: سیاست وزیر محترم راه و شهرسازی، كلنگ‌زنی نیست و مدیریت شركت هم به تبعیت از این سیاست، این جهت‌گیری را داشته است كه ابتدا باید طرح‌های نیمه‌كاره به اتمام برسد. بنابراین، حتی‌المقدور پروژه‌های جدید كمتری را آغاز كرده‌ایم.

وی با بیان این كه "سرعت پیشرفت پروژه‌ها راضی‌كننده نبوده است" به انتصاب دكتر باقریان به عنوان معاون جدید عملیات فرودگاهی شركت اشاره كرد و گفت: با این‌كه عملكرد سال قبل شركت از نظر جذب اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها قابل قبول بود، ولی شخصا سرعت اجرای پروژه‌ها را متناسب با انتظارات مردم نمی دانم و چاره‌‌یی جز تسریع عملیات نیست.

مه‌‌آبادی اضافه كرد: یكی از دلایل این انتصاب سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌هاست. بر این اساس سعی شده است یكی از اعضای هیات مدیره شركت در راس این حوزه قرار گیرد تا با استفاده از نفوذ و اختیارات جریان تصمیم‌گیری را تسریع كند.

مه‌آبادی از تمركز روی پروژه‌های تحولی به عنوان جهت‌گیری دیگر مدیریت ارشد شركت در حوزه‌های توسعه‌ای نام برد و اظهار كرد: باید در این زمینه به گونه‌ای رفتار كنیم تا یك انقلاب و دگرگونی در زیرساخت‌های فرودگاه‌های كشور ایجاد شود. عقب‌افتادگی ما از توسعه زیرساخت‌ها متناسب با تقاضا، سبب شده تا امروز نیازمند منابع بسیار فراوانی برای پیشرفت طرح‌ها و امور در فرودگاه‌های بین‌المللی باشیم. ضمن این‌كه غالب طرح‌ها باید در فرودگاه‌هایی كه ۸۰ درصد پروازها در آنها صورت می‌گیرد، اجرا شود. در حقیقت، از یك طرف به سرعت بخشیدن در امور نیاز داریم و از طرف دیگر، با كمبود منابع مالی مواجه‌ایم. بنابراین، راهبرد مناسب این است تا از پتانسیل سرمایه‌گذاری خارجی استفاده كنیم كه خوشبختانه تاكنون اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است كه برای نهایی شدن، ما منتظر اقدامات و تعیین تكلیف از سوی دولت هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران كه در مراسم تودیع و معارفه مهندس حسین صادقی، دكتر غلامحسین باقریان و مهندس حمیدرضا سیدی سخن می‌گفت، اظهار كرد: مهندس صادقی كه تاكنون به عنوان معاون عملیات فرودگاهی فعالیت می‌كرد، از عزیزترین و صمیمی‌ترین دوستان بنده است و جابه‌جایی ایشان با دكتر باقریان هم در حقیقت، مشابه جابه‌جایی چرخ‌دنده‌های یك سیستم برای گرفتن سرعت بیشتر است.

وی با اشاره به انتصاب دكتر باقریان به عنوان معاون جدید عملیات فرودگاهی كه تا پیش از این به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت شركت فعالیت می‌كرد، گفت: باقریان در حوزه‌ای كه حضور داشت، بسیار تاثیرگذار و موفق بود و امیدوارم در جایگاه جدید هم این‌گونه باشد و این جابه‌جایی بتواند انتظار و هدف ما را محقق كند.

مه‌آبادی همچنین با برشمردن توانایی‌های مهندس حمیدرضا سیدی كه به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منصوب شده است، اظهار كرد: من به سختكوشی سیدی اعتقاد دارم و دل بسته‌ام. در واقع، فارغ از نقش ها و پست‌ها همه ما یك گروه واحد هستیم و كه هدف آن خدمت بیشتر به مردم است و امیدوارم با همكاری یكدیگر بتوانیم وظایفمان را به خوبی انجام دهیم.

وی با تاكید بر این كه "تمامی پرسنل شركت احكام انتصاب مدیران را به دقت بخوانند" گفت: نكته‌ای كه در حكم انتصاب مهندس سیدی اشاره نكرده‌ام، این كه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بودجه‌ها قبل از پایان سال به فرودگاه‌ها ابلاغ و دیگر این‌كه اختیارات از ستاد به فرودگاه‌ها تفویض شود.

مه‌آبادی با اشاره به تصویب قانون خاص شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهر تایید شورای نگهبان بر این مصوبه تاریخی، اظهار كرد: به سرانجام رساندن این اقدام، كار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی بود و البته خداوند رحمان كارهای بزرگ را در بستر سختی‌ها قرار می دهد.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریتی بیشتر سعی ما در هیات مدیره شركت این بود تا زیرساخت‌های لازم را برای حركت مدیران آینده این شركت فراهم كنیم، نگرش راهبردی را حاكم سازیم و نیازسنجی لازم را انجام دهیم. می‌توانم بگویم كه با تصویب قانون خاص شركت، تمامی موانع قانونی برای توسعه شركت و صنعت فرودگاهی برداشته شده است و گام‌های بعدی، جنبه حمایتی و تسهیل‌گری قانون را دارد. در واقع، با تصویب بند ۳۶  الحاقی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، مقررات‌زدایی در صنعت حمل و نقل و به ویژه صنعت فرودگاهی كامل شده و مجلس و دولت ما را برای این‌كه خودمان كارهایمان را انجام دهیم، شایسته دانسته است.

مه‌آبادی با بیان  این كه "شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در یك گذرگاه و پیچ تاریخی قرار دارد" از برطرف شدن برخی تهدیدات مهم فراروی شركت خبر داد و گفت: البته برخی تهدیدات كماكان فراروی شركت است كه مترصد رفع آنها هستیم.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با بیان این كه قانون یك ابزار است، گفت:  اداره كردن شركت تحت شرایط جاری كار بسیار بسیار سختی است و مدیریت از عموم پرسنل انتظار دارد تا هر نفر از اعضای خانواده صنعت فرودگاهی، مانند یك نیروی محرك و خودكشش عمل كند و اگر این گونه نشود، با قانون خاص یا هر ابزار دیگری نمی‌توان موفق شد. هر نفر باید یك مدیر باشد و عبور ما از گذرگاه سخت جاری در رسیدن به موفقیت نیازمند اجرای نظام "مدیریت موزاییكی" است. در این صورت است كه شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌تواند به یك شركت درخشان تبدیل شود. برای عبور از این گردنه تاریخی باید علاوه بر توكل بر خداوند مهربان، همگی در امور تشریك مساعی داشته باشیم.

نظر شما