شناسهٔ خبر: 2816 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ساماندهی سکونتگاهای غیر رسمی نیاز به چاره‌جویی در سطح ملی دارد

سکونتگاههای غیر رسمی معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: بدون مدیریت مناسب و مشارکت داوطلبانه و موثر مردم امکان بهسازی و نوسازی سکونتگاه های غیر رسمی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت را وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شاپور پولادی در نشست اعضای ستاد توانمند سازی و ساماندهی مناطق ناکارآمد و حاشیه ای شهرهای استان با اشاره به اعتبارات ملی در نظر گرفته شده برای ساماندهی این مناطق اظهار داشت: از آنجا که اسکان غیررسمی بر محیطی فراتر از مکان آنها تأثیر می گذارد لذا این مسئله باید در سطح ملی چاره جویی شود.

وی افزود: مناطق ناکارآمد و حاشیه ای بعنوان یکی از پدیدههای عمده ناپایدار کننده شهری، تعادل مراکز خدمات و جمعیت شهری به هم ریخته لذا دستگاه های ذیربط اعم از شهرداری، راه و شهرسازی، استانداری، دادگستری و نیروی انتظامی و ... باید با برخورد قانونی و به موقع از توسعه این مناطق جلوگیری کنند.

پولادی با تشریح برنامه های در دست اقدام در سکونتگاه های غیررسمی تأکید کرد: باید راهکارهای مناسب جهت بهره مندی سازندگان واحدهای سکونتگاه های که مطابق طرح مصوب اقدام به ساخت و ساز می کند از تسهیلات ساخت مسکن جهت رعایت اصول مربوط به شهرسازی در طرح های مصوب شهری در راستای تشویق آنان ارائه نمود.

در پایان در خصوص بهسازی بافت های فرسوده مناطق شهری گفت: تخصیص منابع و اعتبارات جهت بازگشایی معابر با همکاری و هماهنگی شهرداری کمک شایانی برای اجرای بهسازی این مناطق دارد./

نظر شما