شناسهٔ خبر: 28169 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز تحولات بنيادين در حوزه راهداری و نگهداری راه‌های استان اردبيل

عبدالهاشم حسن نیا طرح انتقال فعالیت راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل به اداره كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در سفر معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، درجلسه‌ای كه با حضور مدیركل راه و شهرسازی ، مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ، رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرهای استان اردبیل  برگزار شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری این سازمان طی سخنانی اظهار داشت : در مقطع كنونی نیاز به تحولی بنیادین در نگهداری راه‌های كشور بیش از پیش احساس شد و منجر به طرح انتقال حوزه راهداری به ادارت حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر كشور گردید كه با اجرای این طرح امید است پروژه‌های راهداری با سرعت و در حداقل زمان ممكن صورت بگیرد و با تجهیز و نگهداری را‌ه‌های كشور، شریان حیاتی حمل‌ونقل جاده‌ای در كشور تقویت گردد.

وی خاطرنشان كرد : مشكلات مالی و اعتباری زیادی در حوزه راهداری وجود دارد كه باید با كمك از توان فكری و مدیریتی مجموعه، پروژه‌های راهداری سریعتر به انجام برسد.

حسن نیا با توجه به ضرورت به‌‌كارگیری ماشین آلات مناسب در راهداری افزود : پیش‌بینی می‌شود با تامین ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات چند منظوره و آمادگی نیروها دراین حوزه و برگزاری همایش‌های تخصصی ، بتوان نسبت به تبیین و تشریح این ادغام و همچنین تبیین رویكردها در انجام وظایف محوله و خدمت به مردم گام برداشت.

بر اساس این گزارش خلیل محبت‌خواه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل طی سخنانی در این نشست اظهار داشت : با ایجاد سیستم یكپارچه در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، تلاش می‌گردد تا خدمات با سرعت بیشتری به استفاده كنندگان از جاده‌ها ارایه شود.

وی یادآور شد: ما نیز در  اداره كل راه و شهرسازی ، به امر ساخت و تحویل پروژه‌های مربوط به این حوزه اقدام كرده و امید است با همكاری و تعامل دو اداره كل ، این طرح ادغام به اهداف و نتایج خود دست پیدا كند.

همچنین علی رحمتی مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل  نیز با ارائه گزارشی از وضعیت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان كرد : در حال حاضر ۸۵ پروژه در حوزه راهداری استان تعریف شده است كه سعی می‌گردد با تامین اعتبار موردنیاز ، تا پایان سال جاری، این پروژه‌ها تكمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به انتقال ۳۱۵ نفر از حوزه راهداری به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره كرد و افزود : از ابتدای مهر ماه سال جاری، انتقال نیروها، تجهیزات و امكانات انجام میشود و امید است با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، اعتبارات مورد نیاز در جهت تجهیز ماشین آلات و امكانات مورد نیاز راهداری فراهم شود.

رحمتی در ارایه گزارشی از وضعیت راه‌های استان، اعلام كرد : طول راه‌های استان بالغ بر ۶ هزار و ۳۷۱ كیلومتر بوده كه در سال ۹۴۴ حدود ۵ / ۳ میلیون كالا تن از طریق ۲۸۲ هزار ناوگان باری جابه‌جا شد.

همچنین از طریق ۲۹۶ هزار ناوگان مسافری، بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا شدند.

نظر شما