شناسهٔ خبر: 28191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کتاب خاطرات راهداران قزوینی با حضور وزیر رونمایی می‌شود

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی از رونمایی، چاپ و انتشار کتاب خاطرات راهداران قزوینی با عنوان "ناجیان راه‌ها" در مراسم ملی روز راهدار که روز یکم دی ماه با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر با اعلام این خبر گفت: این کتاب سال گذشته پس از جمع‌آوری خاطرات شاخص راهداران استان قزوین و ویرایش آن در قالب خاطرات داستانی، برای نخستین بار در کشور در استان قزوین با حضور مشاور امور اجتماعی وزیر رونمایی گردید.

مانی‌فر اضافه کرد: پس از ارایه این کتاب به وزیر راه و شهرسازی و استقبال ایشان، دستور چاپ و انتشار گسترده آن در کشور، به ویژه در سطح وزارتخانه صادر گردید.

وی بیان کرد: در پی دستور وزیر، سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور نیز دست به اقدامی مشابه زده و خاطرات راهداران را از سراسر کشور جمع‌آوری نمود تا به همراه کتاب "ناجیان راه‌ها" در مراسم روز ملی راهدار توسط دکتر آخوندی رونمایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به علت انجام این عمل گفت: در راستای معرفی و نمایش یکی از اساسی‌ترین و جهادی‌ترین خدمات وزارت راه و  شهرسازی، سال گذشته بر آن شدیم تا تجربیات ارزشمند و گران‌بهای راهداران را در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

رییس شورای حمل و نقل استان عنوان کرد: فداکاری و از خود گذشتگی راهداران در جاده‌ها و تلاشی که برای نجات جان انسان‌ها و آماده نگه داشتن راه‌ها دارند جز به نیروی عشق و ایمان میسر نمی‌شود.

مانی‌فر همچنین افزود: راهداری پیشه‌ای فنی و تخصصی بوده که بخش گسترده‌ای از دانش و تجربه‌ی مورد نیاز خود را پس از سال‌ها خدمت، با تجربه کردن لحظات سخت و جانفرسا در طول جاده‌ها در اختیار راهداران قرار می‌دهد و چه بسیار عزیزانی که جان خود را در راه آرمان مقدس خود فدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری این خاطرات علاوه بر اینکه می‌تواند باعث انتقال تجربیات با زبان داستان شود، بی‌گمان انگیزه‌ای خواهد بود برای این همراهان بی‌ادعای جاده‌ها که پس از سال‌ها دیده شده و شاید بخش کوچکی از خدمات گسترده آن‌ها ارج نهاده شود.

نظر شما