شناسهٔ خبر: 2822 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران:

2530 تومان برای هر لیتر بنزین هلیکوپتر پرداخت می‌کنیم/ تسهیلات هواپیماها برای هلیکوپترها هم فراهم شود

کاپیتان آذین مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه هر امکانات و تسهیلاتی که برای هواپیما در نظر گرفته می‌شود باید به هلیکوپترها نیز اختصاص یابد، گفت: نرخ هر لیتر بنزین برای هلیکوپترها 2530 تومان است در حالی که این نرخ برای هر لیتر بنزین هواپیماها 700 تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان سید محمود آذین در مراسم رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هلیکوپتر و هواپیما باید در کنار یکدیگر دیده شوند اظهار کرد: هر امکانات و تسهیلاتی که برای هواپیما در نظر گرفته می‌شود باید برای هلیکوپترها نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر لیتر بنزین برای هلیکوپترها 2530 تومان است در حالی که این نرخ برای هر لیتر بنزین هواپیما 700 تومان محاسبه می‌شود افزود: نرخ بنزین برای هلیکوپترهای R44 بیش از هفت هزار تومان بود که این نرخ اخیرا به 5200 تومان تقلیل یافته است.

کاپیتان آذین اظهار کرد: قبل از تحریم صنعت هواپیمایی، هلیکوپترها تحریم شدند؛ بنابراین انتظار داریم حمایت بیشتری از صنعت هلیکوپتری شود ضمن اینکه بسیاری از فعالیت‌های فراساحلی توسط هلیکوپترها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه سن خلبانی برای خلبانان هلیکوپتر تا 60سال است گفت: هر خلبانی که بیش از 60 سال داشته باشد باید همراه با یک خلبان جوان پرواز کند که این موضوع باعث کاهش ظرفیت هلیکوپترها می‌شود به طوری که ظرفیت یک هلیکوپتر 5 نفره به 4 نفر کاهش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه سن خلبانان به 50 تا 60 سال رسیده، راه‌اندازی مرکز آموزش خلبانی در دستور کار قرار گرفت  و سه‌شنبه هفته آینده مراسم افتتاح این مرکز در کردان برگزار می‌شود./

نظر شما