شناسهٔ خبر: 28268 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان‌جنوبی/ مهلت ارسال مقاله تا پایان آبان‌ماه

پوستر چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خراسان‌جنوبی در ۸ محور، بهمن‌ماه سال جاری در شهرهای بیرجند، فردوس و خوسف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره معماری و شهرسازی که به صورتی ادواری و استانی در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود یکی از رویدادهای مهم فرهنگی پس از انقلاب است که سه دوره آن، پیش‌تر، به همت مرحوم آیت‌الله زاده شیرازی از صاحب‌نظران عرصه میراث‌فرهنگی و معماری سنتی کشور در شهر بم برگزار شد و در این دوره قرار است در تمامی استان‌های کشور به صورت ادواری برگزار شود.

گفته می‌شود هدف از برگزاری ادواری و استانی چهارمین دوره، آشکار کردن ارزش‌های معماری و شهرسازی استان‌ها و قابلیت‌های‌فرهنگی نقاط مختلف کشور است. چهارمین کنگره استانی خراسان جنوبی از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در شهرهای بیرجند، فردوس و خوسف برگزار می‌شود.  

محورهای چهارمین کنگره استانی خراسان‌جنوبی شاملِ حوزه‌های فرهنگی – طبیعی، شهر‌ها و روستاهای‌تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث‌معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث‌فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می تواند مقالان خود را مقالات خود را حداکثر تا پایان آبان‌ماه به نشانی وب‌گاه (سایت) SKhorasan.chaui.ir  کنگره ارسال کنند. /

نظر شما