شناسهٔ خبر: 28284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهندسین و ساختمان‌های برتر استان قزوین معرفی می‌شوند

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی از برگزاری جشنواره ساختمان‌های برتر استان همزمان با بزرگداشت روز مهندس خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این خبر گفت: این اداره کل در نظر دارد با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و بر اساس قضاوت متخصصان و کارشناسان خبره از طریق ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه ساختمان استان، ساختمان‌های برتر را ارزیابی و معرفی و از عوامل آنها تقدیرکند.

وی افزود: نظارت عالی بر ساخت و سازهای استان از جمله وظایف راه و شهرسازی است که بی ‌گمان با برگزاری رقابت‌هایی از این دست و تشویق مهندسان و دست اندرکاران برتر می‌توان شاهد افزایش قابل توجه کیفیت در ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان بود.

مدیر کل راه و شهرسازی در این باره گفت: نظارت عالی با هدف ارتقای ساخت و سازاستان اعمال می‌شودو علی رغم لزوم برخورد با تخلفات ساختمانی وعوامل متخلف و همچنین پیگیری انجام اقدامات اصلاحی ضرورت دارد از نظام تشویق درجهت ایجاد فضای رقابت مثبت استفاده کرد.

مانی فر همچنین بیان کرد: در این جشنواره، شهرداری‌ها، سایر مراجع صدور پروانه، دستگاه‌های مرتبط، اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر فعالان صنعت ساختمان که دارای تاثیرات مطلوب و ماندگار در ساخت و ساز استان بوده‌اند نیز مورد شناسایی و تقدیر قرار خواهندگرفت.

مانی فر هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای کیفیت ساخت و ساز درسطح استان دانست و عنوان کرد: تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی، تقویت وتوسعه فرهنگ و ارزش‌های ایرانی، اسلامی، بومی و اقلیمی، ارج نهادن به اخلاق حرفه‌ای و رفتار مسئولانه منطبق بر دانش حرفه‌ای در عرضه خدمات مهندسی از دیگر موضوعات مورد نظر در این فرآیند است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: رشدآگاهی عمومی نسبت به اصول معماری و شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری وتشویق سرمایه گذاران صنعت ساختمان بر اجرای ساختمان‌های با کیفیت نیز از جمله اهداف مورد نظر در برگزاری جشنواره است.

مانی فر تصریح کرد: معرفی ساختمان‌های برتر از جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول معماری وشهرسازی در بخش­های معماری، سازه و تاسیسات براساس ساختمان‌های گروه( الف، ب، ج) و  بلند مرتبه و تقدیر از عوامل و همچنین تقدیر از شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه به جهت انجام دقیق و کامل اقدامات قانونی برابر مقررات جاری از جمله برنامه‌های جشنواره است.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف در حاشیه جشنواره گفت: تقدیر از پیشکسوتان و چهره ‌های ماندگار مهندسی استان در بخش‌های خصوصی و دولتی، معرفی پروژه‌های فاقد تخلف یا دارای کمترین مغایرت و بیشترین همکاری با ناظران عالی استان، برگزاری نمایشگاه  صنعت ساختمان و برگزاری نمایشگاه عکس از آثار منتخب جشنواره از جمله این برنامه‌هاست.

نظر شما