شناسهٔ خبر: 28285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جعفری و نصری مطرح کردند:

امکان پرداختن بهتر به اولویت‌های راه و شهرسازی فراهم شد/ برنامه‌ریزی برای تکمیل بزرگراه‌های مسیر‌های کریدوری خراسان جنوبی/ کاهش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای استان

مهدی جعفری مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با برداشته شدن مسئولیت راهداری از دوش اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی می‌توانیم با فراغ بیشتری به بازآفرینی شهری و تامین خدمات زیربنایی درحوزه مسکن بپردازیم و درتوسعه بزرگراه های استان قدم برداریم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ارتقای ایمنی راه‌های استان با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف را از نتایج مفید پیش‌بینی شده دراین طرح عنوان کرد.

مهدی جعفری، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با انتزاع راهداری از این اداره کل ۵۵ درصد نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی یعنی ۳۴۰ نفر به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل می‌شوند، افزود: تمام ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین و ۵۷ خودرو سبک به آن اداره کل منتقل می‌شوند.

جعفری تاکید کرد: تاکنون راهداری از دغدغه‌های مدیران کل راه و شهرسازی بوده که ناچار بودند درکنار ده‌ها مسئولیت و وظیفه متنوع در آماده‌باش شبانه‌روزی برای امور راهداری و مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده باشند که با انتزاع راهداری از وظایف مدیران کل کاسته می‌شود. ۵۵ درصد نیروی انسانی و ۴۰ درصد اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل می شود و می‌توانیم با فراغ بیشتری به اولویت‌های خود در بازآفرینی بافت فرسوده و ساخت و ساز دراین مناطق و امور مرتبط با ساخت و تحویل مسکن مهر و خدمات زیربنایی و روبنایی این حوزه بپردازیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: درنظر داریم خانه‌های تاریخی استان را نوسازی کنیم و زیرساخت‌های این مهم را نیز فراهم کرده‌ایم.

وی طول راه‌های خراسان جنوبی را ۱۶ هزار و ۹۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های استان آسفالت شده است و طول راه‌های شریانی خراسان جنوبی ۲۰۰۰ کیلومتر است که ۹۲۰ کیلومتر آن ترانزیتی است. ۷۸۰ کیلومتر از مسیر دو کریدور شمال جنوب یکی بندرعباس-کرمان-دیهوک-فردوس-بجستان-مشهد و دیگری چابهار- زاهدان-بیرجند-مشهد درخراسان جنوبی قرار داردو یکی از اولویت‌های اصلی ما تکمیل بزرگراه‌های ما دراین مسیر است.

جعفری افزود: ۳۰ درصد از ۷۸۰ کیلومتر راه‌ خراسان جنوبی واقع درمسیر دو کریدور بزرگراه شده و مابقی در دست اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی طول بزرگراه‌های این استان را ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول راه‌های استان افزوده شود و از ابتدای سال توانسته‌ایم ۷۰ کیلومتر بزرگراه جدید را احداث کنیم و ۳۸ کیلومتر نیز آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه درسال‌های ۹۳ و ۹۴ با کاهش تصادفات رانندگی درجاده‌های خراسان جنوبی مواجه شدیم، افزود: پیگیریم که امسال نیز شاهد کاهش درصد تصادفات جاده‌ای استان باشیم.

جعفری تصریح کرد: زمستان سال گذشته با وجود همزمانی برف درمناطق شمالی استان و گرد و غبار درمحورهای جنوبی توانستیم بدون مشکل با بحران‌های زمستانی برخورد کنیم.

محقق شدن سیاست افزایش ایمنی جاده‌ها با انتزاع راهداری

همچنین ابراهیم نصری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی تحقق اولویت کاهش تصادفات و افزایش ایمنی آسان‌تر است، گفت: با الحاق راهداری به حمل و نق جاده‌ای نگهدارنده و بهره‌بردار راه‌ها یکی می‌شود و ایمنی راه ها و سطح خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ها افزایش می‌یابد. راهداری اموری حاکمیتی و حمل و نقل مردمی است و باید به گونه ای مدیریت سرمایه‌گذاری شود که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شود.

نصری افزود: دراستان خراسان جنوبی با سطح پایین بارش و درعین حال یخبندان شدید مواجه هستیم که امیدواریم با تعامل میان ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی بتوانیم زمستان ایمنی را پشت سربگذاریم.

کمبود راهدار درخراسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به کمبود نیروی راهدار دراین استان اشاره کرد و گفت: در زمان بحران از حمایت پیمانکاران بخش خصوصی که دارای ماشین‌آلات مرغوب و نیروهای مجرب هستند استفاده می‌کنیم. از سوی دیگر ۵۷ دوربین مدیریت سرعت وسایل نقلیه را کنترل می‌کنند و در سه سال گذشته توانسته‌ایم تلفات جاده‌ای استان را ۱۸.۵ درصد کاهش دهیم.

وی افزود: راهدارخانه‌ها و ماشین‌‌آلات آماده استقبال از بحران‌های زمستانی هستند و تعامل خوبی با فرمانداران و پلیس راه داریم.

نظر شما