شناسهٔ خبر: 28289 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مقامات دوکشور عمان و ایران انجام می‌شود:

راه‌اندازی دو خط دریایی خارجی جدید در بندر شهید باهنر

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از راه‌اندازی دو خط دریایی خارجی جدید در بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: در راستای تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تقویت گردشگری دریایی و مسافرت دریایی خط مسافری بندر عباس به بندر خصب و هم چنین خط تجاری بندر شهید باهنر به بندر شناس عمان راه‌اندازی و فعال می شود.

محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز ۴ مهرماه و با حضور السنیدی وزیر صنعت و تجارت عمان، خسرو تاج قایم مقام وزیر صنعت و معدن ایران، جادری استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران و هم چنین مقامات کشور سلطنتی عمان، خط مسافری بندرعباس به بندر خصب و  هم چنین خط تجاری بندر شهید باهنر به بندر شناس عمان راه‌اندازی و فعال می‌شود.

محسنی گفت: با توجه به قرابت های فرهنگی و اجتماعی استان هرمزگان با استان (مسندم) عمان، رونق بخشی در حوزه تجارت و مسافرت‌های دریایی بین این دو کشور خصوصا از طریق بندر مهم و چند منظور شهید باهنر جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بندر شهید باهنر پیشروترین بندر تجاری کشور است که مبادلات اقتصادی به ویژه در زمینه صادرات غیرنفتی با عمان دارد، گفت: از جمله کالاهای عمده صادراتی ایرانی به عمان مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و دام زنده است که از طریق بندر شهید باهنر به بنادر خصب. شناس، مسقط و... صادر می شود که بازار قابل توجه عمان را به خود اختصاص داده است.

محسنی با  اشاره به  اینکه طول مسیر دریایی میان بندرعباس تا بندرخصب معادل ۷۱ مایل (حدود ۱۱۴ کیلومتر) است، افزود: با راه‌اندازی این خط مسافری امکان تردد مستمر مردم کشورمان به عمان و اتباع عمانی به ایران فراهم می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: تمهیدات لازم به منظور استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه کشورمان در بندر شهید باهنر به منظور ارائه روادید به اتباع عمانی برای ورود به خاک ایران فراهم شده و در بندر خصب عمان نیز نمایندگی وزارت خارجه عمان برای ایجاد امکان تردد اتباع ایرانی مستقر شده تا تردد اتباع دو کشور تسهیل شود.

محسنی گفت: در حال حاضر یک شناور کاتاماران عمانی کار تردد مسافران در این خط مسافری دریایی را با هزینه هر نفر ۶۰ ریال عمان معادل حدود ۶۰۰ هزار تومان کشورمان انجام می‌دهد که شناورهای ایرانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ظرفیت شناور عمانی در این خط مسافری را حدود ۱۰۰ نفر و با قابلیت حمل ۲۲ تا ۲۴ خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: امکان سفر به همراه خودروی شخصی نیز در این خط مسافری به هر دو کشور عمان و ایران فراهم است.

نظر شما